اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مشکلات اقتصادی ناشی از خودتحریمی است/اصناف آسیب‌دیده از کرونا حمایت می‌شوند

فرماندار مهریز ضمن تأکید بر حمایت از بخش‌های تولیدی گفت: بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی ناشی از خودتحریمی، عدم‌حمایت از بخش تولید و تسهیل گری به جای تسریع گری است.

مشکلات اقتصادی ناشی از خودتحریمی است/اصناف آسیب‌دیده از کرونا حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا زارع زاده مهریزی ساعتی قبل در جمع اصحاب رسانه و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان مهریز، اظهار کرد: شهرستان مهریز از لحاظ صنعتی و معدنی جایگاه خاصی دارد و با توجه به شعار سال که جهش تولید نام‌گذاری شده است یکی از اولویت‌های فرمانداری این شهرستان، سرکشی از واحدهای صنعتی در روزهای چهارشنبه و بررسی مسائل و مشکلات این واحدها است.

فرماندار مهریز با بیان اینکه 90 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از خود تحریمی است اذعان کرد: برخی کارشکنی‌ها، عدم‌حمایت از بخش تولید، کم‌توجهی برخی از مسئولین برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و انجام تسهیل گری به جای تسریع گری از جمله مسائلی است که به مشکلات اقتصادی کشور دامن می‌زند.

زارع زاده مهریزی رفع مشکلات مالی و درآمدی اصناف شهرستان در ایام شیوع ویروس کرونا و کمک به جبران خسارت‌های آن‌ها را خواستار شد و افزود: مسئولین مربوطه در نظر دارند در زمینه زیرساخت‌ها و هزینه‌ها، اصناف را همراهی و حمایت کرده و با پرداخت تسهیلات کم‌بهره مشکلات آن‌ها را مرتفع نمایند.

وی با بیان اینکه موضوع گردشگری محور توسعه مهریز است، ابراز کرد: مهریز تنها شهرستان در استان است که توانسته در حوزه گردشگری نیز کمک‌های خیران را جذب کند. ما بر این باور هستیم که اگر مردم در امر عمران و آبادی مناطق گردشگری مشارکت داشته باشند می‌توانند در امر حفظ و حراست از آن نیز بکوشند. با این وجود حوزه بهداشت و درمان و حوزه فرهنگ و هنر هم چنان به کمک‌های نیکوکارانه خیران نیازمند هستند.

این مقام مسئول در خصوص احداث مسیر سلامت در شهرستان، افزود: مسیر سلامت از منطقه گردشگری کوه ریگ آغاز می‌شود و در ادامه از روستای مدوار و تفرجگاه چشمه غربالبیز به سمت آسیاب دو سنگی و پارک حسن‌آباد کشیده خواهد شد و فضای اختصاص یافته برای دوچرخه‌سواری در کنار جاده دهستان خورمیز ختم می‌شود.

فرماندار مهریز ادامه داد: در تمام مسیر فوق‌الذکر اقداماتی از جمله درختکاری، بسترسازی، ساخت پارک و شهربازی جهت رفاه حال شهروندان صورت می‌گیرد.

وی در پایان از سربازان جبهه سلامت که صدمات روحی و جسمی را متحمل شدند و همچنین از راه‌اندازی پویش‌های مردمی برای گندزدایی مناطق مختلف شهرستان و کمک به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از ویروس کرونا و اجرای رزمایش مواسات تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه محمدعلی باغبان رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهریز از احداث پل ابراهیم‌آباد، آسفالت و خاک‌ریزی محور حادثه‌خیز میانکوه به طول 800 متر، تقاطع غیرهمسطح در روستای هرفته، از دو طرح ملی تقاطع دهستان تنگ چنار با اعتبار 18 میلیارد تومان که 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و احداث باند دوم جاده روستای باغ دهوک که آماده بهره‌برداری است، خبر داد.

26 مبتلا به کرونا و 5 فوتی در مهریز

سپس سید علی‌رضا پورمازار ابراز کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا نسبت به تأمین وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک، دستکش و گان برای پرسنل مراکز درمانی اقدام کردیم و در این زمینه هم خیرین حدود 15 میلیون تومان کمک کردند و با وجود تدابیر و تلاش‌های بسیار، 27 نفر در شهرستان مهریز مبتلا شدند که از این تعداد متأسفانه 5 نفر جان باختند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهریز افزود: در طرح غربالگری مردم شهرستان مهریز، 99/8 درصد مردم غربالگری شدند و مرحله دوم غربالگری نیز در حال اجرا است. هم‌چنین در این ایام، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی، بر عملکرد مراکز درمانی، مراکز تولید شوینده و دفن متوفیان کرونایی نظارت داشته‌اند و واحدهایی که کالاهای غیراستاندارد تولید می‌کردند را پلمپ و مواد تولیدی را معدوم کردند.

پورمازار هم‌چنین تصریح کرد: با توجه به روند کاهشی گزارش‌های ابتلای افراد به بیماری کرونا، به احتمال زیاد تا آخر هفته جاری وضعیت شهرستان مهریز سفید خواهد شد، اما مردم و هیئت‌امنای مساجد برای برگزاری مراسم در ایام ماه مبارک رمضان و مسافرین نیز باید مراقبت کنند تا از شیوع مجدد این بیماری در شهرستان جلوگیری شود.

در سال جهش تولید از کارآفرینانی که اشتغال‌زایی کنند تجلیل می‌شود

عباسعلی دهقانی زاده افزود: تلاش می‌کنیم در سال جهش تولید، مشکلات اقتصادی و رکود واحدهای صنعتی، منجر به تعطیلی آن‌ها و تعدیل نیرو نشود. هم‌چنین امسال قصد داریم از کارآفرینانی که برای 400 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کنند و واحدهایی که در ایام کرونا مواد ضدعفونی تولید کرده‌اند تقدیر به عمل آید.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان مهریز هم‌چنین بیان کرد: شهرستان مهریز در امر آموزش مجازی در ایام کرونا پیشتاز بوده است و یک ماه زودتر از مابقی شهرستان‌ها این طرح را آغاز کرد و این آموزش‌ها باعث شد مناطق محروم و روستایی نیز از آموزش با کیفیت بهره‌مند شوند.

سید کاظم حسینی ادامه داد: آموزش مجازی در ایام فاصله‌گذاری اجتماعی، موجب تغییر نگرش فرهنگیان و پدر و مادرها نسبت به استفاده دانش آموزان از گوشی هوشمند و فضای مجازی شد. برای دانش‌آموزانی هم که دسترسی به نت نداشتند تلاش شد با مکالمه تلفنی یا با سی‌دی‌های آموزشی حمایت شوند.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: با وجود روند مداوم مقام سازی مدارس هنوز 30 درصد مدارس شهرستان نیاز به نوسازی دارند. سال گذشته 9 طرح خیری به بهره‌برداری رسید و با پیگیری نماینده مردم مهریز قرار است دو مدرسه توسط بنیاد برکت در این شهرستان ساخته شود.

حسینی با اشاره به اقدامات این اداره در سال گذشته تأکید کرد: در سال گذشته 100 نفر معلم برای تدریس در مدارس شهرستان مهریز استخدام شدند که از این تعداد 60 درصد معلم جدید هستند.

 

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول