اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مطالبه شورای شهر مهریز؛ تعیین تکلیف طرح فاضلاب شهری

رئیس شورای شهر مهریز از بلاتکلیفی طرح فاضلاب شهری به‌عنوان یکی از چالش‌های پیش روی مجموعه شهرداری یاد کرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسئولین ارشد شهرستان شد.

مطالبه شورای شهر مهریز؛ تعیین تکلیف طرح فاضلاب شهری

به گزارش خبرگزاری فارس، ساعتی قبل علیرضا ابویی در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران شهرستان مهریز ضمن ارائه گزارش عملکرد 30 ماهه اخیر این شورا خاطرنشان کرد: در گذشته سامانه‌های شهرداری دستی و به‌تبع آن خطاهای انسانی در ارائه گزارش‌ها مشکل‌ساز بوده است اما جایگزین شدن سامانه جدید و تعدد کمیسیون‌ها و مکانیزه شدن کارها، اقدامات و مصوبات شهرداری را دقیق‌تر کرده است و سردرگمی مردم و هدر رفت وقت و هزینه‌ها جلوگیری کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهریز یکی از ایده آل‌های شورای شهر مهریز، اختصاص یک میلیارد تومان در سال برای پیاده‌روسازی در بلوارهای سطح شهر است؛ درحالی‌که تاکنون 40 درصد از این طرح انجام شده است و مابقی پروژه به دلیل کمبود بودجه نیمه‌تمام مانده است.

وی تأکید کرد: فاضلاب شهری یکی از مطالبات شورای شهر مهریز است که مغفول مانده است. بلاتکلیفی این طرح و عدم پیگیری مسئولین ارشد شهرستان برای به نتیجه رساندن این پروژه یکی از چالش‌های پیش روی مجموعه شهرداری مهریز است.

ابویی هم‌چنین با بیان اینکه درآمد پایداری نداریم تصریح کرد: یکی از راه‌های تأمین درآمد پایدار شهرداری یزد، فروش املاک، اموال منقول و غیرمنقول شهرداری است و یکی از اشتباهات شهرداری مهریز، روش نادرست واگذاری زمین‌ها بوده است.

مهدی زارع بیدکی، عضو دیگر شورای شهر مهریز در ادامه عنوان کرد: 15 هزار کد نوسازی که با 85 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است در سامانه هوشمند شهرداری تعریف شده است و این کدهای شناسایی شده که به نوعی شناسنامه کلی شهرستان محسوب می‌شود، می‌تواند یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری مهریز شود.

در ادامه زارعیان نیز در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص جولان سگ‌های ولگرد در حریم شهرک‌های اطراف شهر مهریز و هم‌چنین مشکلات شهرک امام هادی (ع) این شهرستان از جمله عدم راه دسترسی به این شهرک بیان کرد: به تازگی طی تدابیری که اندیشیده شده است قرار است سگ‌های ولگرد جمع‌آوری و در محلی نگهداری شوند.

وی افزود: در خصوص مشکلات شهرک امام هادی (ع) باید گفت به اعتراف مسئولین استانی، مقداری از طرح‌های مصوب دولت در مهریز و به ویژه در مسکن‌های مهر اجرایی نشده است و باوجودآن که این شهرک به شهرداری سپرده نشده است اما ساکنین آن از خدمات شهری که شهرداری ارائه می‌کند بهره می‌برند.

در پایان این مراسم، خبرنگاران شهرستان با اهدای لوح تقدیر توسط اعضای شورای اسلامی شهرستان مهریز تجلیل شدند.

 

انتهای پیام/90027

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول