اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان، ورود هواپیمای اماراتی را تایید اما ورود مقامات اماراتی را تکذیب کرد

ارتش سودان در واکنش به خبر الجزیره که گفته بود مقاماتی از امارات به منظور کمک به ژنرال حفتر در لیبی راهی پایتخت سودان شده‌اند، مدعی شد که هواپیمای اماراتی حامل کمک بود نه مقامات بلندپایه.

سودان، ورود هواپیمای اماراتی را تایید اما ورود مقامات اماراتی را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سودان در بیانیه‌ای به اخبار منتشر شده در خصوص ورود برخی از مقامات امارات به پایتخت سودان به منظور بررسی نحوه کمک به ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» را تکذیب کرد.

ارتش سودان که بعد از برکناری عمر البشیر، رئیس جمهور سودان از قدرت، همه‌کاره این کشور شده است، امروز پنجشنبه در واکنش به خبر دیروز شبکه الجزیره قطر، اصل ورود هواپیمای اماراتی را تأیید کرد و ولی مدعی شد که این هواپیما در پایگاه نظامی خارطوم به زمین نشسته و حامل کمک‌هایی برای خانواده‌های فقیر در ماه مبارک رمضان بوده است.

مقامات نظامی سودان گفته‌اند خبر مذکور صحت ندارد و هیچ مسؤول اماراتی وارد سودان نشده و کسی هم از سودان به لیبی منتقل نشده است.

شبکه الجزیره چهارشنبه شب به نقل از «منابع مطلع» خود اعلام کرد: «مقامات برجسته‌ای از امارات از جمله "طحنون بن زاید"، مشاور امنیت ملی امارات و برادر کوچک ولی‌عهد ابوظبی روز سه شنبه برای بررسی حمایت از ژنرال حفتر به خارطوم سفر کردند».

این شبکه گزارش داد: «هواپیمای مقامات اماراتی در بخش نظامی فرودگاه خارطوم فرود آمد و پنج ساعت در آنجا توقف داشت».

 منابع الجزیره افزودند: «یک هواپیما هم که با شماره FXX۲۵۳۴ از مقصد شهر عدن در یمن به پرواز درآمده بود نیم ساعت قبل از رسیدن مقامات اماراتی در فرودگاه خارطوم فرود آمده بود».

این شبکه گزارش داد که یک هواپیمای ویژه هم با شماره GALX که روز شنبه از دبی برخاسته بود به مدت دو ساعت در خارطوم فرود آمد و سپس آنجا را به مقصد چاد ترک کرد.

امارات متحده عربی به همراه مصر، عربستان و سودان  از ژنرال حفتر که به دنبال سرنگونی دولت وفاق ملی لیبی است، حمایت تسلیحاتی وسیاسی می‌کنند. حفتر دوشنبه این هفته رسماً اعلام خودمختاری کرد و گفت که او حاکم لیبی است و دولت وفاق را به رسمیت نمی‌شناسد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول