اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

معلمان و دانش‌آموزان سرمایه‌های معنوی و علمی کشور هستند

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت: معلمان و دانش‌آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های معنوی و علمی کشور هستند که نقش بسزایی در تعیین آینده کشور دارند.

معلمان و دانش‌آموزان سرمایه‌های معنوی و علمی کشور هستند

سردار جهانبخش کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک فرا رسیدن روز معلم، به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه معلمی شغل انبیاست، اشاره و اظهار کرد: بی‌شک نقش و جایگاه معلم در جامعه، نقش و جایگاه بی‌بدیلی است که می‌تواند سرنوشت جوامع را به‌طور کامل متحول و سمت و سوی حرکت انسان‌ها را در مسیر رشد و تعالی مادی و معنوی و نیز پیشرفت و توسعه همه‌جانبه هدایت کند.

وی انقلابی‌گری، ولایت مداری، استکبارستیزی، اخلاص، ایمان و دفاع از حق و باورهای دینی شهید مطهری را سرمشق معلمان، مربیان و اساتید دانست و خاطرنشان کرد:‌ اساتید، معلمان و مربیان باید فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین، اخلاق و دانایی زینت بخشند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با اشاره به نقش بی‌بدیل معلمان و دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس افزود: حضور معلمان در جبهه‌های حق علیه باطل سبب ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و ارائه الگویی عملی از آموزه‌های مذهبی و اجتماعی به محیط و مردم پیرامونی خود بود که این تاثیرگذاری تا خطوط مقدم جبهه‌ها نیز تداوم و گسترش می‌یافت و بدین‌ترتیب جبهه‌های جنگ به محلی برای تداوم تحصیل و تدریس تبدیل می‌شد.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه معلمان و دانش‌آموزان سرمایه‌های معنوی و علمی کشور هستند و آینده‌سازان این مملکت محسوب می‌شوند، بیان کرد: معلمان به عنوان مهم‌ترین عامل نظام تعلیم و رشد در تربیت انقلابی و دینی  دانش‌آموزان، که آینده سازان جامعه هستند نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با اشاره به ارزش و جایگاه جوانان از دیدگاه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)در بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان به عنوان اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ بار نام برده‌اند که این مهم ضرورت تربیت جوانان مومن و انقلابی را تا به مقصد رساندن انقلاب به صاحب امر(عج) می رساند.

وی در پایان ضمن تاکید بر حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی مسؤولان از معلمان بیان کرد: حمایت و پشتیبانی از این قشر سبب تاثیرگذاری هر چه بیشتر آنان برای خدمت و تلاش در راستای تربیت جوانان موفق و با انگیزه می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول