اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران‌های تازه از 16 اردیبهشت/لزوم حفاظت از محصولات کشاورزی و گلخانه‌ها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از 16 اردیبهشت، گفت: اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی در دستور کار باشد.

باران‌های تازه از 16 اردیبهشت/لزوم حفاظت از محصولات کشاورزی و گلخانه‌ها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و شهرها، اظهار داشت: امروز سامانه بارشی در غرب و شمال غرب کشور، دامنه زاگرس مرکزی، و دامنه‌های البرز مرکزی فعال است و موجب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق می‌شود، همچنین امروز در شرق و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده با وزش باد شدید داریم.

وی ادامه داد: روز آینده 14 اردیبهشت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور، فعال است و شدت بارش‌ها در شمال شرق به صورت رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و بارش تگرگ در مناطق مستعد خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت فردا، از میزان بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود، همچنین بعد از ظهر فردا در جنوب و جنوب شرق کشور رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

ضیائیان افزود:‌ روز دوشنبه 15 اردیبهشت رگبار باران در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی به تدریج از کشور از سمت شمال شرق خارج خواهد شد و در بعد از ظهر دوشنبه در اغلب مناطق کشور،‌‌ آسمانی صاف تا کمی ابری داریم و دما نیز به تدریج افزایش می‌یابد.

وی گفت: بعد از ظهر سه شنبه 16 اردیبهشت سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب و غرب کشور وارد می‌شود که موجب بارش باران در این مناطق خواهد شد؛ روز چهارشنبه این سامانه تقویت می‌شود و گستره آن جنوب غرب، دامنه زاگرس مرکزی، دامنه البرز مرکزی و غرب سواحل خزر را در بر می‌گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: ‌از اواخر وقت امروز و همچنین فردا وزش باد شدید در قسمت‌هایی از استان‌های یزد، سمنان، خراسان رضوی، اصفهان، و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان، و همدان و زنجان با کمینه دمای 4 درجه خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری، برخی ساعات ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 25 و 12 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌امروز در تهران آسمان نیمه ابری، جهت باد غربی و سرعت آن 29 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 25 درصد است.

ضیائیان اظهار داشت: از امروز تا پایان وقت دوشنبه 15 اردیبهشت در مناطقی که ذکر شد، به علت بارش‌های رگباری و وزش باد، احتمال بالا آمدن آب رودخانه، بروز خسارت ناشی از وزش باد شدید و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود، صعود به ارتفاعات متوقف شود و اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی و پوشش گلخانه‌ها در دستور کار باشد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول