اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دانشگاه کاشان چهارمین دانشگاه جامع کشور در رتبه‌بندی «روند»

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی روند سال ۲۰۲۰، با ۴۰ پله ارتقا نسبت به رتبه ۲۰۱۹ در جایگاه ۶۱۴ جهان و رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفت.

دانشگاه کاشان چهارمین دانشگاه جامع کشور در رتبه‌بندی «روند»

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجید منعم زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی روند «Round University Ranking» سال ۲۰۲۰، با ۴۰ پله ارتقا نسبت به رتبه ۲۰۱۹ در جایگاه ۶۱۴ جهان، رتبه نهم در میان دانشگاه‌های کشور و رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با بیان اینکه دانشگاه کاشان در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در این نظام رتبه‌بندی نمایه شد و در جایگاه ۶۵۴ جهان قرار گرفت، افزود: دانشگاه کاشان با کسب امتیاز کل ۳۸.۶ توانست نسبت به رتبه سال قبل، با ۴۰ پله صعود، در جایگاه ۶۱۴ ام دانشگاه‌های جهان قرار گیرد.

وی آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی را از محورهای ارزیابی این نظام رتبه‌بندی عنوان کرد و اظهار داشت: از مهمترین مزایای این نظام رتبه‌بندی، ارزیابی دقیق دانشگاه‌ها در شاخص‌های مختلف و اعلام امتیاز و رتبه به تفکیک شاخص است.

موسسه رتبه‌بندی دانشگاهی روند در سال ۲۰۱۳ در مسکو آغاز به کار کرد. هدف از تأسیس این موسسه، ایجاد رقابت اثر بخش میان دانشگاه های جهان است. این مؤسسه رتبه‌بندی، سالانه رتبه‌های حدود هزار دانشگاه در ۸۰ کشور را در شاخص‌های مختلف منتشر می‌کند. یکی از فعالیت‌های مهم مؤسسه رتبه‌بندی روند ارائه مشاوره به دانشگاه‌ها برای ارتقای سطح آموزش و پژوهش است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول