اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۱۰ شهرستان هرمزگان در وضعیت «سفید» قرار گرفتند/ آغاز برپایی مراسمات مذهبی و نمازجمعه‌ها

بنابراعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور، ۱۰ شهرستان هرمزگان در وضعیت سفید قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در لیست ۱۳۲ شهری که در کشور با اعلام وضعیت سفید کرونا می‌توانند فعالیت‌های مذهبی و نمازجمعه‌ها و مراکز دینی را از وضعیت تعطیل خارج و فعالیت آنها را از سر بگیرند، نام ۱۰ شهر هرمزگان نیز دیده می‌شود.

بنابر اعلام ستاد ملی کرونا، ۱۰ شهر، ابوموسی، بستک، بشاگرد، بندرلنگه، پارسیان، جاسک، بندرخمیر، سیریک، جزیره کیش و جزیره هرمز در استان هرمزگان در وضعیت سفید قرار دارند و به گفته رئیس‌جمهور می‌توانند از فردا مساجد باز شوند و نمازجمعه نیز در آنها برگزار شود. 

همچنین بر اساس تصمیمات امروز در برخی از صنوف نظیر آرایشگاه‌ها و مراکز ورزشی حتی در مناطق قرمز بازگشایی‌هایی به‌صورت پلکانی و با آرامش خواهیم بود.

در مناطق سفید نامبرده شده در استان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، از ۲۷ اردیبهشت مدارس نیز می‌توانند باز شوند. البته در استان هرمزگان به‌دلیل شرایط گرم آب و هوایی، مدارس امتحانات را به صورت مجازی برگزار و بعید است که دیگر بعد از ۲۷ اردیبهشت مدارس نیاز به فعالیت داشته باشند.

کرونا اگر چه در برخی شهرهای هرمزگان وضعیتی سفید دارد اما در مرکز این استان شمار مبتلایان طی یک هفته اخیر رشد خیره‌کننده‌ای داشته و به ۶۳۷ نفر رسیده است که عمده آنان نیز نشانه ظاهری از خود بروز نداده‌اند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول