اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف اهل سنت پارلمان عراق: الکاظمی موفق به دریافت رأی اعتماد می‌شود

یک عضو ائتلاف اهل سنت «القوی العراقیه» گفت که بیشتر گروههای سیاسی از جمله این ائتلاف به کابینه مصطفی الکاظمی رأی خواهند داد.

ائتلاف اهل سنت پارلمان عراق: الکاظمی موفق به دریافت رأی اعتماد می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیتون الدیلمی» عضو ائتلاف اهل سنت «القوی العراقیه» به رهبری «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق گفت که تمامی نمایندگان این ائتلاف به کابینه «مصطفی الکاظمی» رأی خواهند داد.

به نوشته وبسایت المعلومه، او گفت که در جلسه فردا روز رأی‌گیری درباره کابینه الکاظمی، بیشتر نمایندگان گروههای سیاسی رأی مثبت خواهند داد؛ چرا که به گفته وی نمایندگان به این درک رسیده‌اند که عراق نیازمند دولتی کارآمد برای مقابله با تهدیدات اقتصادی، بهداشتی و امنیتی است. به خصوص اینکه فعالیت‌ هسته‌های داعش در استان‌های کرکوک، دیالی و صلاح‌الدین و شمال استان بابل افزایش یافته است.

الدیلمی افزود: «تمامی نمایندگان ائتلاف "القوی العراقیه" در روز رأی‌گیری در پارلمان حاضر خواهند شد و ائتلاف کردها، الفتح [به رهبری هادی العامری] و سائرون [به رهبری مقتدی صدر] نیز به کابینه الکاظمی رأی خواهند داد.»

«یحیی المحمدی» عضو دیگر این ائتلاف نیز به وبگاه الاخباریه عراق گفت که وزارتخانه‌های مورد جدل از جمله وزیر دفاع و وزیر کشور پس از دریافت رأی اعتماد از کابینه تعیین خواهند شد و رایزنی‌ها میان گروههای سیاسی با مصطفی الکاظمی در این خصوص همچنان در حاله‌ای از ابهام قرار دارد.

او تأکید کرد که در سایه فعالیت‌های داعش، عراق بیش از گذشته نیاز به وجود وزرای دفاع و کشور دارد.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز شب گذشته (دوشنبه) گفت که گروه‌های سیاسی این کشور راهی جز دادن رأی اعتماد به کابینه «مصطفی الکاظمی» ندارند و جلسه رأی اعتماد نیز طی ۴۸ ساعت آینده برگزار خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

جلسه رأی اعتماد به کابینه الکاظمی قرار است فردا (چهارشنبه) برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول