اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| پیگیری ارتقای حقوق بازنشستگان فرهنگی جزو مأموریت‌های سازمان برنامه است

فرهنگیان بازنشسته نسبت به وضعیت حقوقی خود گلایه‌مند هستند؛ وزیر آموزش و پرورش هم در این خصوص می‌گوید: «در مجلس قانونی وضع شده است که برای ارتقای حقوق بازنشستگان اقدام شود و جزو مأموریت‌های سازمان برنامه و بودجه است و در قانون بودجه هم مبلغی در نظر گرفته شده است».

فارس من| پیگیری ارتقای حقوق بازنشستگان فرهنگی جزو مأموریت‌های سازمان برنامه است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، هفته معلم گذشت اما دغدغه‌های معلمان همچنان پابرجاست اما در این میان، بازنشستگان فرهنگی هم نسبت به وضعیت حقوقی خود گلایه دارند؛ ضمن اینکه بازنشستگان فرهنگی همواره نسبت به نحوه دریافت پاداش پایان خدمت خود معترض بودند چراکه مدت‌ها بعد از بازنشسته شدن، این رقم را دریافت می‌کنند و آن هم در چند قسط پرداخت می‌شود.

احمدی یکی از بازنشستگان فرهنگی به خبرنگار فارس گفت: «بازنشستگان سایر دستگاه‌‌های دولتی همزمان بازنشستگی و یا مدت زمان کوتاهی بعد از بازنشستگی، پاداش پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند اما یک فرهنگی باید با تجمع و اعتراض مقابل وزارت آموزش و پرورش به حق خود برسد».

وی ادامه داد: «متأسفانه حقوق بازنشستگان فرهنگی نیز مناسب نیست و در این خصوص باید به آنها توجه شود؛ چرا باید یک فرهنگی بعد از 30 سال و حتی بیشتر، باید حقوقش کم باشد؛ ما نوه و نتیجه داریم و میزان حقوق بازنشستگی کافی نیست».

تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری نیز در سامانه فارس من «درخواست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین آموزش‌ و پرورش» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش 12 اردیبهشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با تبریک هفته معلم، در خصوص پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی 98 گفت: «برای پرداخت پاداش بازنشستگان 98 باید دستگاه‌ها از اموال بفروشند و پاداش بدهند که فرایند طولانی و پیچیده است؛ سال گذشته قبل از مهر پاداش بازنشستگان را پرداخت کردیم و امسال تلاش می‌کنیم هرچه زودتر پرداخت کنیم البته آموزش و پرورش اموال خیلی زیاد داد و نیاز هم زیاد دارد».

وی درباره رتبه‌بندی بازنشستگان 98 بیان کرد: رتبه‌بندی درباره نیروهای شاغل است و کسانی که قبل از رتبه بندی بازنشسته می شدند، تحت پوشش قرار نمی‌گیرند؛ در مجلس قانونی وضع شده است که برای ارتقای حقوق بازنشستگان اقدام شود و جزو مأموریت‌های سازمان برنامه و بودجه است و در قانون بودجه هم مبلغی در نظر گرفته شده است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول