اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در خواست مفتی اهل سنت عراق از الکاظمی برای اخراج اشغالگران آمریکایی

مفتی اهل سنت عراق خطاب به نخست وزیر جدید این کشور گفت: «با رغبت و شجاعت بر روی مسئله اخراج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق، کار کن؛ زیرا این نیروها، [نیروهای] قدرتمند و امین [عراق] را از بین می‌برند».

در خواست مفتی اهل سنت عراق از الکاظمی برای اخراج اشغالگران آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مهدی الصمیدعی» مفتی اهل سنت عراق، امروز جمعه تشکیل کابینه «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر جدید این کشور را تبریک گفت.

الصمیدعی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به الکاظمی گفت: «با رغبت و شجاعت بر روی مسئله اخراج نیروهای نظامی و آمریکایی از عراق، کار کن؛ زیرا این نیروها، [نیروهای] قدرتمند و امین [عراق] را از بین می‌برند».

پایگاه خبری شبکه «العهد» به نقل از مفتی اهل سنت عراق گزارش داد، الکاظمی باید تمامی کسانی را که فتنه‌افروزی مذهبی کرده‌اند و حامیان عناصر داعش بوده‌اند و «سیاستمداران داعشی» نیز هستند، بازخواست کند.

وی خطاب به الکاظمی گفت: «طی یک ماه، حمایت تمام عراقیها را برای تو تضمین می‌کنیم، ولی به خاطر یک مشت سیاستمدار داعشی، ملت بزرگ و تاریخ مملو از مردانگی و قهرمان عراق را ارزان مفروش».

الصمیدعی در ادامه از نخست وزیر عراق خواست که به مطالبات ملت و معترضان این کشور اهمیت داده و آن را عملی کند.

مفتی اهل سنت عراق همچنین از الکاظمی درخواست کرد که موضوع زندانیان، آوارگان، بیکاران و فارغ‌التحصیلان را بررسی و تکلیف آنان را مشخص کند.

وی در پایان پیگیری موضوع داوطلبان ملت عراق را که بر اساس فتوای جهاد، بسیج شدند و در کنار دولت مبارزه کردند، خواستار شد و تأکید کرد که باید این افراد تکریم شوند.

منظور صمیدعی  از این افراد، رزمندگان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق است. الحشد در سال 2014 و با فتوای مرجعیت عراق، برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول