اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

3 مقام ارشد بخش بهداشت و درمان دولت آمریکا قرنطینه شدند

3 مقام ارشد بخش بهداشت آمریکا از جمله دکتر فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار بعد از تماس با فردی مبتلا به کرونا در کاخ سفید، به مدت دو هفته به قرنطینه خانگی رفتند.

3 مقام ارشد بخش بهداشت و درمان دولت آمریکا قرنطینه شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در جدیدترین نشانه نگرانی درباره این که کروناویروس ممکن است در بین مقامات ارشد دولت «دونالد ترامپ» شیوع پیدا کند، ۳ مقام ارشد بهداشت عمومی آمریکا خودقرنطینه جزئی یا کامل را به مدت دو هفته بعد از تماس با فردی که آزمایش کرونای وی مثبت شده بود، آغاز کردند.

به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، نمایندگان دکتر «رابرت ردفیلد»، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا و دکتر «استفن هان»، کمیسر سازمان دارو و غذای آمریکا اقدامات احتیاطی اتخاذ شده را تایید کردند. همچنین دکتر «آنتونی فائوچی»، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» را درباره قرنطینه خود به دلیل آنچه تماس «کم‌خطر» نامید، مورد تایید قرار داد.

این اقدمات بعد از آن اتخاذ شد که روز جمعه آزمایش کرونای «کیتی میلر» مدیر مطبوعاتی مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا مثبت اعلام شد. وی در جلسات متعدد کارگروه کروناویروس کاخ سفید شرکت کرده بود که در آنها دکتر ردفیلد، هان و فائوچی هم حضور داشتند.

قرار است دکتر فائوچی از خانه به صورت دورکاری فعالیت کند و در ۱۴ روز آینده ماسک بزند. او به سی‌ان‌ان گفت در زمانهایی که کسی در محل کارش حاضر نیست، ممکن است به دفترش در موسسه ملی بهداشت سر بزند. روز جمعه آزمایش کرونای وی منفی شد اما قرار است در روزهای آینده هر روز این آزمایش را تکرار کند.

دکتر ردفیلد هم که تماس کم‌خطری با فردی در کاخ سفید در روز ۶ مه داشته دو هفته آتی را دورکاری خواهد کرد و به گفته یک سخنگوی سازمان پیشگری و کنترل بیماری حالش خوب است و علائمی ندارد. دکتر هان هم در نامه‌ای به کارکنانش آنها را در جریان تماس با فردی مبتلا قرار داده است.

نتیجه آزمایش او هم تاکنون منفی بوده است. به طور دقیق مشخص نیست فردی که با این مقامات در تماس بوده چه کسی بوده و تنها گفته شده این تماس در کاخ سفید بوده و در گزارش سی‌ان‌ان که به تایید دکتر فائوچی رسید، گفته شد که فرد مذکور از کارکنان کاخ سفید بوده است. کاخ سفید در روزهای قبل ابتلای یکی از خدمتکاران دونالد ترامپ به ویروس کرونا را تایید کرد.

با مرگ ۱۶۱۷ نفر دیگر، مجموع فوتی‌های کرونا در آمریکا به ۷۸.۷۹۴ نفر رسید. ۲۵ هزار و ۶۲۱ مورد جدید نیز به مبتلایان افزوده شده تا مجموع آنها به مرز یک میلیون و ۳۱۰ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول