اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اتیوپی به خاطر زمین‌گیر شدن هواپیمای 737 مکس از بوئینگ غرامت می‌گیرد

شرکت هواپیمایی اتیوپی اعلام کرد انتظار می‌رود تا اواخر ماه ژوئن برای دریافت غرامت به خاطر زمین‌گیر ماندن هواپیمای 737 مکس با بوئینگ به توافق برسد.

اتیوپی به خاطر زمین‌گیر شدن هواپیمای 737 مکس از بوئینگ غرامت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ‌شرکت هواپیمایی اتیوپی، اعلام کرد که انتظار دارد تا پایان ماه ژوئن با بوئینگ برای دریافت غرامت به خاطر زمین‌گیر ماندن هواپیمای 737 مکس  ناشی از وجود نقص فنی ذاتی، به توافق برسد.

در ماه مارس سال گذشته پرواز شماره 302 اتیوپی به کنیا 6 دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه آدیس‌آبابا به خاطر نقص فنی ذاتی با 157 نفر مسافر و خدمه، سقوط کرد.

این دومین مورد سقوط این نوع هواپیما در حدود 5 ماه بود و باعث شد تا از ماه مارس 2019 تاکنون،‌ پرواز تمام این نوع هواپیماها در جهان ممنوع شود.

تولد گبرماریام، مدیرعامل شرکت هواپیمایی اتیوپی، با اعلام این خبر گفت:ما از مقامات بوئینگ برای مذاکره در خصوص غرامت دعوت کرده‌ایم.

این غرامت زمین‌گیر ماندن هواپیماهای مکس، تاخیر در تحویل آنها و سود از دست رفته ناشی از این مسئله است.

بوئینگ اعلام کرده در پی توافقات خود با مشتریانش اظهار نظر نمی‌کند اما به همکاری با شرکت هواپیمای اتیوپی و دیگر شرکت‌های هواپیمایی برای رسیدن به یک نتیجه منطقی و عادلانه ادامه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی اتیوپی که بزرگترین شرکت هواپیمایی آفریقا به شمار می‌رود گفته است که این شرکت تصمیم گرفته با توجه به تداوم همکاری با بوئینگ به استفاده از هواپیماهای این شرکت آمریکایی به خاطر سقوط هواپیمای 737 مکس، از بوئینگ شکایت نکند.

شرکت هواپیمایی اتیوپی اعلام کرده انتظار دارد بوئینگ غرامت مذکور را به صورت نقدی و یا به شکل تامین قطعات یدکی هواپیما به این شرکت، بپردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول