اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ششمین دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای در گیلان آغاز شد

مسؤول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری ششمین دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای از سوی سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: این دوره برای ترویج سواد رسانه و سواد فضای مجازی با توجه به همه‌گیری و افزایش ضریب نفوذ فضای مجازی در جامعه با حضور ۲۹۵ نفر از علاقه‌مندان در گیلان آغاز شد.

ششمین دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای در گیلان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سجاد ستوده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری ششمین دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای از سوی سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: این دوره برای ترویج سواد رسانه و سواد فضای مجازی با توجه به همه‌گیری و افزایش ضریب نفوذ فضای مجازی در جامعه با حضور ۲۹۵ نفر از علاقه‌مندان در گیلان آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای در جامعه گفت: بی‌شک یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای کاهش آسیب‌های فراوان فضای مجازی، توسعه سواد رسانه‌ای در بین آحاد جامعه است و در این زمینه همه متولیان و دستگاه‌های مسئول باید با جدیت به ایفای نقش خود بپردازند.

مسؤول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری پنج دوره تخصصی آموزش مربی سواد فضای مجازی و سواد رسانه از سوی مرکز فضای مجازی سپاه قدس در سطح استان گیلان و تربیت مربی در سطوح مختلف در این حوزه افزود: ششمین دوره تخصصی تربیت مربی سواد رسانه‌ای در بهار و تابستان ۹۹ برگزار خواهد شد.

ستوده با اشاره به سرفصل‌های این دوره از آموزش‌های سواد رسانه‌ای تصریح کرد: این دوره آموزشی باهدف تربیت مربی سواد فضای مجازی و سواد رسانه و در دو بخش حضوری و آنلاین در سطح استان در حال برگزاری است و منتخبین این دوره‌ها پس از موفقیت در آزمون‌های طراحی‌شده با دریافت مدرک مربی‌گری به‌عنوان مربی سواد رسانه در سطح استان به تدریس خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری ترکیبی این دوره در قالب آنلاین و حضوری و تدریس سرفصل‌های تخصصی با حضور اساتید برگزیده استانی و کشوری گفت: در این دوره آموزشی سرفصل‌های مختلفی همچون کلیات سواد رسانه‌ای، رسانه شناسی، جریان شناسی رسانه، جریان شناسی سلبریتی در رسانه، اوقات فراغت و بازی، تفکر انتقادی در مواجهه با رسانه، فنون اقناع، رژیم مصرف رسانه و از طریق سامانه تخصصی آموزش، به شکل آنلاین ارائه می‌شود.

به گفته مسؤول فضای مجازی سپاه قدس گیلان، در بخش حضوری این دوره نیز سرفصل‌هایی همچون تکنیک های اقناعی، تربیت رسانه‌ای فرزند، مدیریت فضای مجازی در خانواده، تکنیک های کاربردی به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.

ستوده با بیان اینکه در حال حاضر این دوره آموزشی با حضور ۲۹۵ نفر از علاقه‌مندان از ۲۰ اردیبهشت‌ماه آغاز و بخش آموزش آنلاین و مجازی آن تا دهم خرداد به طول خواهد انجامید، گفت: حاضرین پس از قبولی در آزمون نهایی وارد دوره‌های حضوری خواهند شد که کلاس‌های آن مطابق برنامه تدوین‌شده و با حضور اساتید توانمند کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، افراد شرکت‌کننده در این دوره پس از گذراندن آزمون‌های کتبی و نیز ارائه حضوری با حضور اساتید و کارشناسان با دریافت مدرک مربی‌گری به تدریس سرفصل‌های مشخص سواد رسانه‌ای خواهند پرداخت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول