اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ورود کتاب در بسته‌های معیشتی تا حضور حقوقدانان و گردشگران در رزمایش «کمک مومنانه»

رمضان روزهای واپسین خود را سپری می‌کند ولی همدلی و مهربانی مردم، هنوز بوی تازگی دارد و همچون روزهای اول ماه رمضان، مردم در این رزمایش مومنانه حضوری پررنگ دارند.

از ورود کتاب در بسته‌های معیشتی تا حضور حقوقدانان و گردشگران در رزمایش «کمک مومنانه»

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| در ماه مبارک رمضان و این روز‌های کرونایی کمک مومنانه خیران و گروه‌های مردمی برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در تمام مناطق ایران، صحنه‌های بی‌نظیری از یکدل شدن، مهربانی را به تصویر کشیدند که نشان از همت بلند مردم برای کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا دارد.

بخش‌هایی از رزمایش کمک مومنانه که در سراسر کشور طی 24 ساعت گذشته انجام شد را ببنید.

آغاز مرحله سوم رزمایش مومنانه در قم/ مرمت و بازسازی 500 منزل و اهدای 500 جهیزیه

مرحله سوم رزمایش مومنانه در استان قم با حضور سرهنگ محمود داودآبادی مسئول سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم، محمود پارچه باف مسئول قرارگاه جهادی کریمه اهل بیت(س)، عباس جوشقانیان قائم مقام کمیته امداد قم و جمعی از اهالی روستای ملک آباد آغاز شد.

در مرحله سوم رزمایش مومنانه امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم 500 منزل مسکونی افرادی را که توانایی مالی ندارند ترمیم و بازسازی کنیم.

محمود پارچه باف در حاشیه بازدید از منازل تحت پوشش این طرح با اشاره به اینکه مردم و نیک اندیشان قم در مانور مومنانه خوش درخشیدند، اظهار کرد: در مرحله سوم رزمایش مومنانه بر آن شدیم ترمیم و مرمت منازل افراد محروم و کم بضاعت در استان قم با محوریت روستاها از جمله روستاهای دهستان قمرود را آغاز کنیم و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم 500 منزل مسکونی افرادی را که توانایی مالی ندارند ترمیم و بازسازی کنیم.

وی همچنین از اهدای 500 جهیزیه به زوج های واجد شرایط در این مرحله از رزمایش همدلی خبر داد و گفت: این تعداد جهیزیه نیز تا پایان سال با مشارکت خیرین قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(س) و کمیته امداد تهیه و تحویل خواهد شد.

 

توزیع 25 هزار بسته حمایتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کهگیلویه و بویراحمد

با حضور مسوولان استانی فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون استاندار و فرماندار بویراحمد در رزمایش همدلی و احسان  25 هزار بسته حمایتی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

سردار حمید خرمدل در آیین رزمایش مومنانه و توزیع 25 هزار بسته معیشتی که در محل مصلای امام خمینی شهر یاسوج برگزار شد اظهار کرد: همه در استان دست به دست هم دادند تا در خصوص مبارزه با ویروس کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های موفق کشور باشد.

این فرمانده در ادامه به لبیک گفتن فرمان رهبری در استان مبنی بر کمک‌های مومنانه اشاره کرد و گفت: ستاد رزمایش مومنانه در استان راه‌اندازی شد و با کمک همه تاکنون ۷۵ هزار بسته در استان توزیع شده تا چند روز آینده این تعداد به ۸۵ هزار بسته می‌رسد که به غیر از این دیگران هم خودشان کارهایی انجام داده‌ا‌ند.

 

توزیع 1000 بسته‌ معیشتی به نیابت از شهدا در سیرجان

قرارگاه خادمین شهداء و خادمیاران حضرت امام رضا (ع) سیرجان در یک کار فرهنگی بی‌نظیر موفق به تهیه یک هزار بسته حمایتی و معیشتی با نام شهدای شهرستان سیرجان شدند تا ضمن ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگهداشتن نام شهدا، در رزمایش مومنانه ماه مبارک رمضان با نام شهداء شرکت کنند.

وی افزود: با فرمان مقام معظم رهبری جهت کمک و همدلی و یاری رساندن به قشر آسیب‌دیده از کرونا، خصوصا در ماه مبارک رمضان، هیئت‌ها و موسسات فرهنگی مذهبی شهدای سیرجان یک هزار  بسته معیشتی به ارزش هر بسته در حدود 350 هزارتومان، به نام شهدای گران‌قدر دفاع مقدس، شهدای گمنام و شهدای سلامت تهیه کردند و با تهیه این بسته‌ها، هرشهید، میهمان یک خانواده شد و اهداکنندگان به نیابت از هر شهید بسته‌های معیشتی را تقدیم نیازمندان کردند.

 

فیلم| اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در روستاهای قم

مرحله سوم رزمایش مومنانه به همت قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(س)، سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان قم با هدف ترمیم و بازسازی 500 باب منزل افراد بی بضاعت با محوریت روستاهای قم و اهدای 500 جهیزیه به زوج های واجد شرایط آغاز شد.

 

 

توزیع 1550 بسته معیشتی توسط گروه مالی گردشگری در بافت، رابر و ارزوئیه

یعقوب حاتمی معاون بهره‌برداری و مدیر مجتمع فولاد بافت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد کمک مومنانه اظهار داشت: با توجه به آسیب‌هایی که بعضی از اقشار مردم از ویروس کرونا دیده‌اند موسسه خیریه یاس فاطمه‌النبی وابسته به گروه مالی گردشگری به فرمان مقام معطم رهبری لبیک گفت و اقدام به تامین یک‌هزار و 550 بسته کمک معیشتی در سطح شهرستان‌های ابر کرده است.

وی گفت: ارزش تقریبی این تعداد کمک معیشتی حدود 700 میلیون تومان است که هر بسته شمال 12 قلم کالا است و این بسته‌های کمک معیشتی با همکاری شرکت احیا استیل فولاد بافت و مسؤولان شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در هر سه شهرستان توزیع شد.

 

 حقوقدانان بسیجی کرمانشاه 120 بسته کمک معیشتی به نیازمندان اهدا کردند

رسول بهرامی‌پور رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، سازمان بسیج حقوقدانان از همان ابتدا در این عرصه ورود کرده و آمادگی کامل برای ارائه خدمات حقوقی رایگان اعلام شد و همچنین مبالغی توسط خیرین حقوقدان در قالب کارت هدیه در بین افراد نیازمند توزیع می‌شود.

وی افزود: امروز هم به همت جمعی از خیرین حقوقدان بسیجی و به نیابت از شهدای حقوقدان استان کرمانشاه، 120 بسته مواد غذایی به ارزش 300 میلیون ریال تهیه و توسط حقوقدانان بسیجی میان افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

 

توزیع بیش از 1500 بسته کمک معیشتی در پاوه

سرهنگ ارسلان سلطانقلی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه پاوه در آئین آغاز مرحله دوم رزمایش مؤمنانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: پس از فرمایشات مقام معظو رهبری درباره کمک مؤمنانه به نیازمندان و حمایت از آسیب‌دیدگان در آستانه ماه رمضان رزمایش همدلی و مواسات با پرچمداری سپاه در دستور کار قرار گرفت.

در دومین مرحله‌ 650 بسته‌ معیشتی در بین اقشار مختلف نیازمند در سطح شهرستان پاوه توزیع شد.

سرهنگ ارسلان سلطانقلی افزود: کمک‌های مؤمنانه در قالب بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، خرما، گوشت و مرغ تهیه و طی چندین مرحله بین جامعه هدف توزیع شد.

سلطانقلی اظهار داشت: در دومین مرحله‌ 650 بسته‌ معیشتی در بین اقشار مختلف نیازمند در سطح شهرستان پاوه توزیع شد.

 

فیلم| توزیع 1020 بسته‌های غذایی توسط گروه‌های جهادی در ایجرود

بیش از یک هزار و 20 بسته‌ غذایی توسط گروه‌های جهادی و طلاب در شهرستان ایجرود تهیه و در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا توزیع شد.

 

 

توزیع 10 هزار بسته معیشتی در رزمایش «کمک مومنانه» لارستان

سرهنگ امیر جاهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان در گفت و گو با خبرنگار فارس در لارستان با اشاره به مشارکت گسترده اهالی منطقه در طرح رزمایش مومنانه، از توزیع 10 هزار و 104 بسته معیشتی غذایی و بهداشتی در بین اقشار محروم جامعه و آسیب دیده از کرونا خبر داد و تصریح کرد:  تعداد 2 هزار بسته از این کمک های معیشتی به ارزش 340 میلیون تومان به همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس تأمین و توزیع شده است.

جاهدی با ارائه تفکیکی آمار کمک ها در سطح بخش های تابعه شهرستان لارستان، ادامه داد: در بخش بیرم یک هزار و 900 بسته غذایی به ارزش 532 میلیون تومان، شهر لار یک هزار و 964 بسته به ارزش 427 میلیون تومان، بخش بناوریه 2 هزار و 200 بسته به ارزش 338 میلیون تومان، بخش جویم یک هزار و 20 بسته به ارزش 162 میلیون تومان، بخش مرکزی ۴۰۰ بسته به ارزش 64 میلیون تومان، بخش صحرای باغ ۶۲۰ بسته به ارزش 85 میلیون تومان با حمایت خیرین و تلاش شبانه روزی بسجیان تهیه و توزیع شده است.

 

توزیع ۱۰۰۰ بسته حمایتی در بین آسیب‌دیدگان کرونا در آستارا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام‌جمعه آستارا اظهار کرد: یک‌هزار بسته حمایتی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در سومین مرحله از رزمایش مؤاسات در بین آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا توزیع شد.

به گفته حافظ‌نیا از آغاز اجرای رزمایش مؤاسات، هم‌دلی و کمک‌های مؤمنانه در سه مرحله، پنج‌هزار و ۸۵۰ بسته حمایتی به ارزش یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با همت خیرین در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا توزیع شده است.

 

توزیع بیش از 12 هزار و 500 بسته معیشتی در پویش «کنارتم همسایه» کرمانشاه

 فرهاد دوستی دبیر ستاد «جهاد علیه بیماری» در کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با راه‌اندازی پویش «کنارتم همسایه» در راستایی حمایت از افراد کم بضاعت 12 هزار و 500 بسته حمایتی شامل مواد غذایی، بهداشتی و کارت هدیه تهیه و توزیع شد.

در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه حدود 5 هزار بسته توسط رابطین پویش و خیرین طرح تهیه و در بین مردم توزیع شده است.

وی تامین هزینه این حرکت را از طریق خیرین مردمی و برخی نهادهای حمایتی اعلام کرد و افزود: این حرکت با تقسیم کرمانشاه به 54 محله اقدام به شناسایی افراد کم‌بضاعت شد و از طریق همین افراد بعد از معرفی نیازمندان این مبالغ بین آن‌ها توزیع خواهد شود.

دبیر ستاد «جهاد علیه بیماری» در کرمانشاه گفت: مرحله دوم این پویش هستیم و در مرحله اول حدود 5 هزار بسته توسط رابطین پویش و خیرین طرح تهیه و در بین مردم توزیع شده است.

وی با اشاره به سایر اقدمات این ستاد، گفت: پس از اجرای پویش کنارتم همسایه پویش «نذر سلامتی» خواهیم داشت و در این پویش در 200 نقطه شهر برای سلامتی عزیزان هموطن گوسفند قربانی و در روز عید فطر بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

اهدای کتاب همراه با بسته‌های معیشتی در رزمایش مواسات و همدلی

حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس درباره فعالیت‌های صورت گرفته در این شهرستان برای مقابله با آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در قالب قرارگاه رزمایش همدلی در ماه مبارک رمضان بنا داریم هر شب ۷ هزار پرس غذای گرم طبخ کنیم و در مجموع ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم به نیازمندان شهرستان توزیع کنیم، گوشت قربانی یک هزار و ۲۰ رأس گوسفند و ۱۲ رأس گاو در قالب رزمایش همدلی میان نیازمندان توزیع شده است.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: با کمک خیرین و مردم تولید ماسک برای نیازمندان را در دستور کار قرار دادیم که در مجموع ۲۰۰ هزار ماسک تولید و میان نیازمندان توزیع شد، همچنین تاکنون 120 هزار بسته بهداشتی نیز تهیه و میان مردم توزیع شده است که شامل ماسک، ژل ضدعفونی کننده و دستکش  بوده است، 2 هزار گان نیز با کمک مردم و خیرین تولید و به بیمارستان‌ها اهدا شد.

بختیاری با اشاره به دیگر تلاش‌های صورت گرفته در رزمایش همدلی در این شهرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار بسته ارزاق تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است و بناست 1000 بسته دیگر نیز تهیه و توزیع شود، همچنین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نیز ۱۲۰۰ بسته و سوی مومنین نیز ۸۰۰ بسته تهیه شده است که در مجموع می‌توان گفت ۱۸ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی تاکنون تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است. 

 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول