اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سهم ایران از گردش مالی صنایع فرهنگی صفر است/فرهنگ و هنر با استحصال بیشتر، زاینده‌تر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بر خلاف منابعی چون نفت و معادن که برداشت از آنها موجب کاهش و تمام شدن‌ این منابع می‌شود، فرهنگ و هنر با استحصال بیشتر زاینده‌تر می‌شود.

سهم ایران از گردش  مالی صنایع فرهنگی صفر است/فرهنگ و  هنر با استحصال بیشتر، زاینده‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد محمدپور امروز در دیدار با منتخب مردم اهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه ویژه به شهرستان‌ها از برنامه‌های راهبردی این اداره‌کل محسوب می‌شود،‌ اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشراف به اهمیت فعالیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ در شهرستان‌ها و لزوم تقویت این حوزه، تخصیص اعتبار مناسب به شهرستان‌ها را از رویکردهای اصلی خود قرار داده است.

وی، توجه ویژه به شهرستان‌ها به‌صورت خاص، استعدادیابی و تلاش برای ایجاد فضای لازم برای فعالیت اصحاب فرهنگ و هنر را جزو برنامه‌های کاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد.

محمدپور با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌ها، گفت: مدیران شهرستانی باید در برنامه‌ریزی‌های خود ابتدا عایدات هر برنامه اجرایی برای بالندگی و تعالی آن شهرستان را مد نظر داشته باشند.

وی در این راستا برگزاری جشنواره عکس ارسباران را بسیار موفق ارزیابی کرد و متذکر شد: این جشنواره باعث شد تا هنرمندان عکاس ظرفیت‌های منطقه ارسباران را به تصویر کشیده و به‌صورت گسترده‌ای این ظرفیت‌ها را معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حضور نگاه فرهنگی در برنامه‌های توسعه‌ای را  منجر به توسعه‌ پایدار کشور در تمام حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: در جهان امروز حوزه فرهنگ و هنر زاینده و تأثیرگذار است و در نظام برنامه‌ریزی کشور باید این باورپذیری نسبت به حوزه فرهنگ به‌عنوان بخش مولد اقتصاد تقویت شود.

وی تصریح کرد: گردش مالی صنایع فرهنگی و خلاق جهان برابر با  چند هزار میلیارد دلار بوده اما سهم ایران از این گردش مالی تقریبا نزدیک صفر است، از این‌رو ضروری است که از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

محمدپور با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر یک حوزه‌ مولد و زاینده است و هر اندازه از آن بهره‌برداری شود افزایش می‌یابد، گفت: بر خلاف منابعی چون نفت و معادن که برداشت از آنها موجب کاهش و تمام شدن‌ این منابع می‌شود، فرهنگ و هنر با استحصال بیشتر، زاینده‌تر می‌شود.

وی گفت: تنها حوزه‌ای که اسراف در آن امری پسندیده محسوب می‌شود، مصرف فرهنگی است و از این رو تقویت مصرف فرهنگی باید مورد توجه متولیان فرهنگی باشد.

در این نشست احمد محرم‌زاده منتخب مردم اهر در مجلس یازدهم نیز طی سخنانی بر لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی در برنامه‌ریزی‌ها همچنین اختصاص اعتبارات مناسب به حوزه فرهنگ و هنر در مجلس یازدهم تاکید کرد.

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان و حمایت از برگزاری جشنواره‌های شاخص و تاثیرگذار فرهنگی و هنری از اهم موارد مورد بحث و بررسی در این نشست بود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول