اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

روز جهانی قدس رمز اتحاد امت اسلامی در برابر اشغالگران

روز جهانی قدس رمز وحدت و اتحاد امت اسلامی در برابر اشغالگران و استکبار جهانی است.

روز جهانی قدس رمز اتحاد امت اسلامی در برابر اشغالگران

«نعمت میرزا احمد» کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه روز جهانی قدس را رمز وحدت و اتحاد امت اسلامی در برابر اشغالگران و استکبار جهانی عنوان کرد.

وی گفت: بحران کرونا باعث شده تا بزرگداشت روز جهانی قدس و برنامه‌های آن به طور عمده با استفاده از فضای مجازی برگزار شود. با این وجود ملت مظلوم فلسطین باید در این روز تاریخی که توسط امام خمینی (ره) اعلام شده است، حمایت و همدلی امت اسلامی و همه آزادی خواهان جهان را احساس کنند و مصمم‌تر از گذشته بر مبارزه خود برای پایان بیش از 7 دهه اشغالگری ادامه دهند.

میرزا احمد با بیان اینکه این روز بدون شک همبستگی امت اسلامی در دفاع از قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان جهان را به نمایش خواهد گذاشت، اظهار داشت: باید در نظر داشت که به احتمال زیاد بحران کرونا شرایط جدید ژئوپلیتیکی در جهان را رقم خواهد زد و کشورها با توجه به واقعیت‌های جدید در سطح روابط بین‌المللی و منطقه‌ای اقدام خواهند کرد.

اما موضوع فلسطین و اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف همچنان باید از محوریترین مسائل جهان اسلام باقی بماند و امت اسلامی دولت‌های خود را وادار به اقدامات واقعی در این زمینه کند.

به گفته وی در شرایط جدید نباید هیچ نوع تلاش‌های رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای آن، باعث کمرنگ شدن مظلومیت مردم مظلوم فلسطین شود. زیرا دستگاه‌های تبلیغاتی وابسته به صهیونیسم تلاش می‌کنند تا حرکت حق طلبانه فلسطینی‌ها در رابطه با آزادی قدس و باز گرداندن سرزمین‌های اشغالی را افراط‌گرایی توصیف کنند و از آن برای تقویت سیاست منحوس اسلام هراسی استفاده به عمل آورند.

میرزا احمد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا را نقض صریح قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواند و تصریح کرد: این اقدام همچنین به معنای زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و منافع کل امت اسلامی است که در برابر آن باید صدها میلیون مسلمان صدا بلند کند.

وی ادامه داد: متاسفانه تعدادی از دولت‌های مسلمان و به ویژه کشورهای عربی در برابر جنایات علیه فلسطین و ارزش‌های اعتقادی مسلمانان مهر خاموشی بر لب نهاده و حتی طرح «معامله قرن» را راه حل بحران مربوط به 7 دهه اشغالگری می‌دانند.

این کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: شکی نیست که اشغالگران و استکبار جهانی روی تضعیف و تخریب شکل گیری وحدت اسلامی همواره سرمایه گذاری می‌کنند و به سوء تفاهم و گاهی اختلافات بین برخی از کشورهای اسلامی دامن می‌زنند تا در افکار عمومی مسلمانان موضوع قدس به حاشیه برود اما مسلمانان باید با آگاهی و شناخت واقعیت‌ها و برنامه‌های اهریمنی اشغالگران اقدام کنند و اجازه ندهند در ارزش‌ها و اعتقادات دینی‌شان که قدس شریف در آن جایگاه ویژه‌ای دارد، رخنه ایجاد شود.   

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول