اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برخورد قاطع با خیانتکاران به نظام اسلامی

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مسؤولان امر با خیانتکاران به نظام برخورد کنند، گفت: باید با افراد زالو صفت و دنیا پرست که چهره جمهوری اسلامی را خدشه دار می‌کنند، برخورد کنند.

برخورد قاطع با خیانتکاران به نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی بامداد یکشنبه در ویژه برنامه «شب‌های همدلی» که به همت قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: مردم ایران با وجود مشکلات معیشتی موجود با کمک‌های مؤمنانه صحنه‌های بزرگی را آفریدند.

وی ضمن ابراز تأسف از وجود برخی مسؤولان خیانت کار در کشور گفت: بد به حال کسانی که گرفتار دنیا و دنیا پرستی شدند و زیر لوای دین و زیر لوای عناوینی که در اصل شهدا در اختیار ما قرار دادند، به این ملت خیانت می‌کنند، که ان شاءالله خداوند هدایتشان کند و اگر قابل هدایت نیستند، رسوایشان گرداند که به این ملت شریف، شجاع، ایثارگر و حماسه آفرین هستند، خیانت می‌کنند و تعدادشان کم است اما همین تعداد کم، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مسؤولان امر با خیانتکاران به نظام برخورد کنند، تصریح کرد: از مسؤولانی که تلاش می‌کنند تا نظام را از لوس وجود این افراد خیانتکار پاک کنند، تشکر می‌کنیم و خواهش می‌کنیم که با این گونه افراد زالو صفت و دنیا پرست که چهره جمهوری اسلامی را خدشه دار می‌کنند، برخورد کنند.

وی با بیان این که باید دین خود را در این دنیای دَنی حفظ کنیم، افزود: خیلی‌ها ممکن است به دلیل این که کسی که لباس دین پوشیده و به دین عمل نمی‌کند و نسبت به اعتقاداتش سست شود؛ قرآن در این خصوص می‌فرماید هر کسی مسؤول اعمال خود است و کسی که به عنوان یک مسؤول دزدی می‌کند و اعتقادات جوانان را خدشه دار می‌کند، باید در قیامت پاسخگو باشد.

ملکی اظهار کرد: در قرآن کریم آمده است که وقتی که "یا ایها الذین آمنوا" را شنیدید، بگویید لبیک ؛ در سوره فرقان یکی از دعاهای عبادالرحمان یعنی کسانی که تحت تربیت قرآن قرار گرفته اند، این است که خدایا در این دنیا همسران و فرزندانی به ما عنایت کن که روشنی چشم ما باشند.

وی با اشاره به فرمایشی از امیر مؤمنان(ع) گفت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید فرزندان شما پاره تن شما نیستند، بلکه خود شما هستند. از نگاه قرآن و اهل بیت(ع) فرزند انسان تکثیر انسان است و اگر انسان دوست دارد باقی بماند، بقایش به نسلش است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت تربیت قرآنی فرزندان تصریح کرد: اگر خانواده ای تحت تربیت قرآن قرار گرفت، این فرزندان نخستین کاری که انجام می‌دهند، این است که نسبت به والدین خود احسان می‌کنند.

ملکی اظهار کرد: انسان تربیت یافته قرآنی دارای ویژگی‌هایی اعم از طلب توفیق شکرگذاری، اهل تلاش و انجام عمل صالح همراه با نیت خالص، دنبال تربیت ذریّه و... است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول