اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تاثیر اعتراضات در آمریکا بر بازارهای مالی

کارشناسان معتقدند شکل‌گیری اعتراضات جدی در آمریکا طی روزهای گذشته باعث شده که بازار حس کند شانس پیروزی بایدن در انتخابات پیش روی آمریکا افزایش یافته است.

تاثیر اعتراضات در آمریکا بر بازارهای مالی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در 14 ایالت و همچنین پایتخت آمریکا نیروهای گارد ملی وارد صحنه شده تا به 5 روز اعتراضات نسبت به قتل یک شهروند سیاهپوست در این کشور به دست پلیس پایان دهند.

دائیجو آئوکی، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری مؤسسه یوبی‌اس ژاپن،‌بر این باور است که میزان اعتماد عمومی به ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر اعتراضاتی که شاهد بودیم کاهش یافته است و بازارها در حال حس کردن این مسئله هستند که شانس برنده شدن «جوبایدن» در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا رو به افزایش گذاشته است. البته در حال حاضرابهامات زیادی حول این قضیه که قرار است بایدن به عنوان معاون خود انتخاب کند، وجود دارد.

آئوکی معتقد است حتی اگر بایدن برنده شود اختلافات چین و آمریکا بر سر موضوعاتی نظر فناوری همچنان پابرجا خواهد بود.

وی می‌گوید: تصور اینکه بورس آمریکا بیش از میزان کنونی رشد کند روز به روز سخت‌تر می‌شود اما در عین حال انتظار نمی‌رود که شاهد سقوط سنگین بورس آمریکا باشیم. بنابراین S&Pحول محدوده کنونی نوسان خواهد داشت.

آماسو تاکاشیما، کارشناس موسسه سیتی گروپ در ژاپن می‌گوید در میان مدت نگاه‌ها به سمت رشد ارزش دلار است اما با توجه به آن که میزان سوددهی اوراق قرضه دولتی آمریکا کاهش یافته در بلندمدت فشارهای کاهشی روی ارزش دلار وجود دارد.

وی معتقد است البته شاهد افزایش بی‌ثباتی در فضای اجتماعی آمریکا هستیم نخست آنکه این کشور به شدت درگیر شیوع ویروس کروناست، و حالا هم شاهد روزها اعتراضات گسترده در این کشور هستیم. تمام این عوامل تاثیر منفی بر ارزش دلار خواهند داشت.

در چنین شرایطی ممکن است ارزهایی نظیر ین ژاپن و فرانک سوئیس نقش پناهگاه را برای سرمایه‌داران ایفا کنند و ارزش آنها افزایش یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول