اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تداوم درگیری کمیته امنیت ملی قرقیزستان با رادیوی آزادی

کمیته امنیت ملی قرقیزستان با اشاره به انتشار برخی از گزارشات دروغ توسط خبرنگاران رادیو آزادی از روسای این رسانه خواستار توضیح در این مورد شد.

تداوم درگیری کمیته امنیت ملی قرقیزستان با رادیوی آزادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، کمیته امنیت ملی قرقیزستان از رؤسای رادیوی آزادی در این کشور خواسته است تا فایل صوتی خبرنگار این رسانه در مورد انتشار گزارشات مقامات فاسد قرقیز بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

در نامه رسمی این مرکز آمده است: کمیته امنیت ملی درخواست دارد تا مقامات رادیوی آزادی فایل صوتی خبرنگار این رسانه در مورد موضوع فساد در گمرک این کشور را بار دیگر مورد بررسی قرار دهند، زیرا این گزارش کامل مغرضانه بود و بعد از انتشار گزارش دروغ خبرنگار این رسانه به اروپا متواری شده است.

این خبرنگاران باید اطلاعات کامل درباره اسناد معرفی شده در مطالب خود را ارائه کنند تا این موضوع از طریق مراجع قانونی مورد بررسی قرار گیرد ضمن این که افکار عمومی در زمینه این گزارش دروغ نیز باید آگاه سازی شوند.

کمیته امنیت ملی قرقیزستان تضمین می‌کند که خبرنگاران در قالب پروسه بازجویی بازداشت نخواهند شد.

شایان ذکر است که سال گذشته در سایت‌های رادیوی آزادی و دیگر رسانه‌های محلی قرقیزستان مطالب درباره فساد مالی در سرویس گمرکی این کشور و اقدامات غیرقانونی «رحیم ماترایماف» مشهور به لقب «رحیم میلیونر» منتشر کرد.

انشتار این مطلب منجر به آغاز تجمعات اعتراضی و درگیری در این کشور شد.

بر اساس اطلاعات کمیته امنیت ملی قرقیزستان، خبرنگاران رادیوی آزادی برای انتشار این مطالب از برخی از مقامات خارجی رشوه دریافت کرده و در گزارش خود اسناد غیر واقعی را به نمایش گذاشتند.

درخواست اصلی کمیته امنیت ملی قرقیز ارزیابی اسناد معرفی شده در مطالب مذکور است زیرا طبق اطلاعات موجود خبرنگاران رادیو آزادی از طریق مستندسازی تلاش برای تحریک افکار عمومی در این کشور کرده است.

خبرنگاران فعال در این زمینه تاکنون هیچ گونه اظهار نظری نکرده اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول