اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف سعودی، ۱۵ کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده است

شرکت ملی نفت یمن اعلام کرد که عربستان سعودی بیش از هفتاد روز است که به 15 کشتی حامل سوخت، اجازه ورود به بنادر یمن نمی‌دهد.

ائتلاف سعودی، ۱۵ کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت ملی نفت یمن (وابسته به دولت نجات ملی در صنعا) از کارشکنی ائتلاف سعودی در ورود مشتقات نفتی به این کشور خبر داد.

شبکه المسیره یمن به نقل از این شرکت جمعه شب اعلام کرد که ائتلاف سعودی و اماراتی ۱۵ کشتی حامل مشتقات نفتی به وزن ۴۱۹,۷۸۹ تن را توقیف کرده و ۷۵ روز هست که اجازه پهلو گرفتن در بنادر و تخلیه محموله را به این کشتی‌ها نمی‌دهد.

این ائتلاف پیش از این نیز اقدام به توقیف کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی و پزشکی کرده بود.

اخیراً منابع آگاه در سازمان ملل فاش کردند که آمریکا و عربستان سعودی مخفیانه توافق کرده‌اند که اجازه ندهند کمک‌های مالی جمع شده در نشست ریاض یا هر گونه کمکی، به دست دولت نجات ملی بیفتد یا به مناطق تحت سیطره این دولت برسد (جزئیات بیشتر).

ائتلاف سعودی با ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های باری در بندر الحُدیده، در روند ارسال کمک‌ها و انتقال مواد مورد نیاز به داخل یمن اختلال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول