اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نمایندگان هرمزگان به کدام کمیسیون می‌روند؟/ شانس بالای راهیابی هرمزگانی‌ها در هیأت رئیسه کمیسیون‌ها

با نهایی شدن اعتبارنامه نمایندگان، این روزها کمیسیون‌های مجلس در حال شکل‌گیری است.

نمایندگان هرمزگان به کدام کمیسیون می‌روند؟/ شانس بالای راهیابی هرمزگانی‌ها در هیأت رئیسه کمیسیون‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با تأیید بدون شک و شبهه اعتبارنامه نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، این روزها مجلس در تکاپوی تشکیل کمیسیون‌های تخصصی خود است.

منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: کمیسیون‌های مجلس، پشتوانه اصلی بررسی دقیق و کارشناسی مسائل در صحن علنی مجلس هستند و کارکرد اصلی‌ آنها بررسی دقیق طرح‌ها و لوایح در ابعاد مختلف تخصصی آن است تا در صحن علنی مجلس شاهد بیان نگاه دقیق و فنی به مسائل باشیم.

وی با بیان این که بررسی‌های اولیه در خصوص مسائل مرتبط با موضوعات تخصصی هر کمیسیون، تأثیر بسیار مهمی در تصویب و نهایی شدن آن در صحن علنی مجلس دارد، بیان داشت: هیأت رئیسه در دوره جدید مجلس، ساز و کار راهیابی نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی را با اندکی تغییر ابلاغ کرده است و لذا در این دوره شاخص‌هایی مانند سوابق کاری نمایندگان، سوابق نمایندگی در دوره‌های پیشین، سوابق پست اجرایی دولتی، سوابق تحصیلی و ... با ضریب‌های مشخصی در اولویت‌بندی حضور نمایندگان در کمیسیونی‌ که متقاضی حضور در آن هستند، موثر خواهد بود.

نمایندگان هرمزگان به کدام کمیسیون‌ها می‌روند؟

شمار کم نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، ضرورت دقت نظر آنان در این دوره برای حضور در کمیسیون‌های مهم و اثرگذار مجلس شورای اسلامی را دوچندان ساخته است. به طوری که با توجه به عدم حضور هرمزگانی‌ها در این دوره در جایگاه هیأت رئیسه مجلس، باید کرسی‌های مناسبی در کمیسیون‌های مهم تخصصی مجلس کسب شود تا بتوان مطالبات هرمزگانی‌ها را در مرکز با جدیت و نفوذ بیشتری پیگیری و به ثمر رساند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس در بندرعباس حکایت از آن دارد که نمایندگان هرمزگان تقریبا کمیسیون‌های تخصصی خود را انتخاب و در حال رایزنی‌ برای کسب کرسی در هیأت رئیسه این کمیسیون‌ها هستند.

احمد مرادی - کمیسیون انرژی

محمد آشوری - کمیسیون برنامه و بودجه

منصور آرامی - کمیسیون عمران

احمد جباری - کمیسیون عمران

حسین رئیسی - کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی

با توجه به سابقه هر کدام از نمایندگان در کمیسیون‌های نام برده شده، احتمال راهیابی هر کدام از آنان در ترکیب هیأت رییسه کمیسیون‌های مورد نظر در صورت کاندیداتوری برای این منظور بالاست و می‌بایست نمایندگان هرمزگان با حمایت و همراهی یکدیگر و رایزنی‌های فراکسیونی، راه خود را برای عضویت در هیأت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی بگشایند.

شروع خوب احمد مرادی و منصور آرامی در قرارگیری‌شان در ترکیب شورای مرکزی فراکسیون جنوب و حضور احمد جباری در ترکیب شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی که فراکسیون پرجمعیت مجلس این دوره است و پیگیری دیدار با رئیس مجلس و بیان دغدغه‌ها و نظرات خود در این زمینه، بدون شک در آینده استان و اثرگذاری آن بر مسائل پیرامونی موثر خواهد بود. از سوی دیگر راهیابی محمد آشوری به کمیسیون برنامه و بودجه از یک سو و حضور حسین رئیسی در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی که مزیت عمده منطقه حوزه انتخابیه وی یعنی میناب و رودان، جاسک، بشاکرد و سیریک است، می‌تواند افق روشنی از پیشرفت را رهنمون سازد.

همچنین خبرها حکایت از برگزاری چندین نوبت نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس در تهران دارد که باید این نشست‌ها را سرآغازی بر همدلی موثر برای پیگیری مشکلات و مسائل استان قلمداد کرد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول