اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

افزایش 2717 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با افزایش 2717 واحد رو به رو شد.

افزایش 2717 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها در کانون توجه خانوارهای ایرانی قرار گرفته و سرمایه گذاری در بورس به یکی از گزینه‌های ایرانیان تبدیل شده و به خاطر سرازیر شدن نقدینگی سرگردان بازار در حال رشد است و بازدهی خوبی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

شاخص کل بازار در بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز 2 هزار و 717 واحد رشد کرده و به رقم یک میلیون و 118 هزار و 904 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن 2 هزار و 731 واحد رشد کرده و به رقم 356 هزار و 649 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 هزار و 193 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از 10.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.7 میلیون نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 695 میلیارد تومان دادوستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به 6 هزار و 130 میلیارد تومان رسید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر بگیریم، ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس ایران به بیش از 19 هزار و 825 میلیارد تومان رسید که البته حدود 2 هزار میلیارد تومان از این رقم نقدینگی جدید و پول جدید است که وارد بازار شده و امید می‌رود در تولید شرکت‌های بورسی به کار گرفته شود.

با توجه به استقبال مردم به سرمایه گذاری در بورس اکنون نوبت مدیران شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس است که نسبت به اجرای طرح‌های توسعه، نوسازی خطوط تولید، افزایش فناوری تولید خود اقدام کرده و از این فرصت استثنایی استقبال مردم از بورس در جهت افزایش تولید استفاده کنند.

همچنین شرکت‌های بزرگ نهادهای عمومی و دولتی با عرضه سهام جدید به عمق بازار کمک کنند و میزان سهام شناور بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای آسانی خرید و فروش بالا ببرند.

اگرچه وزیر اقتصاد روز گذشته در مجلس اعلام کرد که باقیمانده سهام دولت در سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که به ترتیب زیر مجموعه بانک سپه و بانک ملی هستند، ظرف دو ماه آینده در بورس عرضه می‌شود، اما اطلاعات کسب شده حاکی از آن است که این سهام عمده و مدیریتی به صورت بلوک مدیریتی عرضه می‌شود و مردم عادی امکان خرید سهام این دو شرکت سرمایه‌گذاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کمتر پیدا می‌کنند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی در بورس تهران با افزایش 721 به رقم 297 هزار و 5 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هموزن با افزایش هزار و 806 واحد به رقم 235 هزار و 830 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با تغییر 4 هزار و 877 واحد به رقم یک میلیون و 494 هزار و 570 واحد ارتقاء یافت.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 4 هزار و 159 واحد به رقم 830 هزار و 362 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش 3 هزار و 527 واحد به رقم 2 میلیون و 213 هزار و 612 واحد رسید.

امروز نمادهای ملی مس، سرمایه گذاری امید، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر، در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس و مخابرات ایران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته‌اند.

امروز نمادهای پربیننده شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه‌گذاری غدیر، ملی مس ایران و سرمایه‌گذاری خوارزمی بوده‌اند.

امروز در پایان معاملات فرابورس ایران نیز شاخص کل 91 واحد رشد کرده و به رقم 12 هزار و 585 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 827 هزار میلیارد تومان رسید که اگر ارزش روز بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم در نظر بگیریم در مجموع ارزش شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به بیش از 5 هزار و 20 تریلیون تومان رسیده است.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 3.5 میلیارد سهام و حق تقدم و اوارق مالی در قالب 695 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 130 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول، ذوب‌آهن اصفهان و اعتباری ملل همه در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای صبا تأمین، فولاد هرمزگان جنوب و نیروی برق دماوند در کاهش شاخص فرابورس مؤثر بودند.

امروز نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، پتروشیمی زاگرس، صنایع کاغذ پارس، داروسازی تولید دارو و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بوده‌اند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول