اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

از تعویض 15 هزار کنتور معیوب تا بدهی 100 میلیارد تومانی مشترکان برق گلستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان از تعویض 15 هزار کنتور معیوب در سطح استان طی سال 1398 خبر داد.

از تعویض 15 هزار کنتور معیوب تا بدهی 100 میلیارد تومانی مشترکان برق گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اکبر نصیری ظهر امروز در نشست خبری بمناسبت مدیریت مصرف برق در استان گلستان اظهار کرد: 15 هزار کنتور برق معیوب از لحاظ فنی و یا دستکاری شده طی سال 1398 در استان گلستان تعویض شده است.

وی در خصوص میزان بدهی مشترکان برق استان تصریح کرد: مشترکان در بخش‌های خانگی، صنعت، کشاورزی و ادارات مبلغ یکصد میلیارد تومان به شرکت توزیع برق بدهی دارند که این انباشت بدهی با توجه به شیوع بیماری کرونا افزایش پیدا کرده است.

*شرکت توزیع برق عامل بازدارنده برق‌رسانی در زیارت نیست

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان از رسانه‌ها خواست تا مردم را تشویق به پرداخت بدهی خود کنند تا این شرکت در ارائه خدمات‌رسانی بهتر موفق عمل کند.

نصیری در پاسخ به سوال وضعیت برق‌رسانی به منطقه گردشگری زیارت بیان کرد: با توجه به وجود مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی که در زیارت وجود دارد خدمات‌دهیبه  واحدهای مسکونی که خارج از بافت ساخته می‌شود ممنوع است خدمات برق‌رسانی به محدوده آبشار نرفته اما مشاهده می‌شود که در آن نقطه ساخت و سازهایی انجام می‌شود که به مسوولان مربوطه اطلاع دادیم جلوی این اتفاقات را بگیرند، شرکت توزیع برق عامل بازدارنده نیست و یک دستگاه خدمات رسان است.

وی در خصوص برآورد ریالی سرقت انرژی در استان گفت: متاسفانه تلفات غیرفنی و دستکاری کنتور در استان بسیار بالاست، تلفات انرژی 13 درصد و برق غیرمجاز چهار الی پنج درصد است.

* استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار برای رفع ضعف ولتاژ گنبدکاووس

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان در پاسخ به ضعف ولتاژ برق شهرستان گنبدکاووس گفت: از قدیم الایام گنبدکاووس به علت وسعت زیاد دچار ضعف ولتاژ بود یک سرمایه گذار به تازگی مجوز 150 مگاوات از توانیر گرفته که در استان سرمایه‌گذاری کند و مشکل ضعف ولتاژ در این منطقه برطرف شود.

نصیری با بیان اینکه برای کاهش ضعف ولتاژ 50 پست 20 کیلو ولت به گنبدکاووس اختصاص داده شده است، افزود:شهرستان گنبدکاووس تعرفه سه گرمسیری را دارد به همین علت میزان مصرف بالا می‌رود و ضعف ولتاژ به وجود می‌آید که نیاز است قبل از هر تصمیمی نسبت به تامین زیرساخت‌های هر منطقه اقدام شود.

وی از کاهش ساعات ادارات به دلیل گرمای هوا در استان خبر داد و گفت: با تصویب شورای اداری از ابتدای تیرماه جاری ساعات کاری ادارات کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول