اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعاون در جهش تولید و توسعه اقتصادی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند / اقتدار اتاق تعاون با ید ارتقا پیدا کند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وظایف، اختیارات و نقش بخش تعاون در توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی گفت: تعاون در جهش تولید و توسعه اقتصادی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

تعاون در جهش تولید و توسعه اقتصادی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند / اقتدار اتاق تعاون با ید ارتقا پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین فتحی امروز در نشست تخصصی با اعضای اتاق تعاون تبریز با تاکید بر ایفای نقش مهم تعاون و ارتقاء سطح خدمات این بخش به آحاد جامعه اظهار داشت:  تقویت و توسعه بخش تعاون و ارتقاء اختیارات اتاق تعاون به عنوان هماهنگ کننده در بخش‌های مختلف می‌تواند در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های راهبردی وزارت و شناسایی نقاط قوت و ضعف، توسعه مشارکت‌های مردمی،گسترش سرمایه‌گذاری و  اشتغال نقش ارزشمندی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه همه ما در قبال نظام و مردم مسوول هستیم، تصریح کرد: باید بتوانیم به اعتبار مسوولیت و تعهدی که عهده‌دار آن هستیم با رفع موانع و مشکلات پیش رو با اقتدار در جهت ارتقاء خدمات تلاش کنیم.

فتحی با بیان اینکه هم اکنون 14 گروه کاری در بخش‌های مختلف مدیریت استان نقش تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را دارند عضویت اتاق تعاون را در این جلسات ضروری عنوان کرد و بر ارتقاء اقتدار اتاق تعاون در استان تاکید کرد.

منصور نیکخو سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اتاق تعاون پارلمان بخش تعاون است، نقش این اتاق را در راستای توسعه و تحقق برنامه‌های حوزه معاونت تعاون وزارت بسیار مهم توصیف نموده مشمولیت خدمات و برکات آن را نه برای یک نفر بلکه تمامی آحاد مردم برشمرد و اظهار کرد: از اهداف مهم بخش تعاون کمک به تامین نیازهای اساسی مردم، ایجاد اشتغال پایدار و ارتقاء نقش مردم در اقتصاد است.

رئیس اتاق تعاون تبریز نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اتاق تعاون افزود: در سال 98 تعداد 111 پرونده توسط مرکز داوری اتاق مورد رسیدگی قرار گرفته که از این میزان 109 مورد مربوط به تعاونی‌ها و دو مورد مربوط به اتحادیه‌ها بوده است و تعداد 11 پرونده در دست بررسی است.

میرحیدر سید یعقوبی ادامه داد در این راستا در سال 99 نیز تعداد 21 پرونده در مرکز داوری اتاق ثبت شده که سه مورد رای صادر و 18 مورد در دست اقدام می‌باشد.

وی در بخش دیگری با اشاره به تشکیل جلسات کمیسیون‌های موضوع ماده 5 درخصوص نحوه نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها و اتاق‌ها اشاره نموده و افزود: تعداد 37 جلسه در سال 1398 برگزار شده که پرونده 129 شرکت تعاونی و هفت اتحادیه تعاونی جمعا 136 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سید یعقوبی گفت: در سال 99 نیز تعداد چهار جلسه با تعداد 15 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس اتاق تعاون تبریز از صدور و تمدید و تعویض کارت بازرگانی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی در سال 98 اشاره نموده  و از گواهی فعالیت اشخاص حقوقی و گواهی فعالیت و عضویت حرفه‌ای اشخاص حقیقی و نیز نماینده اتاق تعاون در جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی خبر داد: در این نشست اعضای اتاق تعاون پیرامون نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی و نیز ضرورت فرهنگ‌سازی تعاونی‌ها و تشکل‌ها تاکید شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول