اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح‌های مجلس یازدهم در زمینه شفافیت و مسکن آماده است/ رقابت برای مقام در مجلس مدعی انقلابی‌گری اصلاح شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس یازدهم افراد متخصص، با سواد و توانمند و دلسوزی حضور دارند و من به این مجلس امیدوار هستم، گفت: در بحث شفافیت، مسکن و مالیات و موارد دیگر طرح‌های خوبی آماده شده است که به محض تشکیل کمیسیون‌های مربوطه بررسی خواهد شد.

طرح‌های مجلس یازدهم در زمینه شفافیت و مسکن آماده است/ رقابت برای مقام در مجلس مدعی انقلابی‌گری اصلاح شود

مصطفی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پیام مردم در انتخابات اخیر چه کسانی که شرکت کردند و چه کسانی که شرکت نکردند، اظهار کرد: هر دو گروه یک پیام داشتند و آن این بود که هر دو طیف از وضعیت موجود ناراضی هستند و خواستار بهبود اوضاع به نفع مردم هستند.

در بحث عدالت اقتصادی کشور نمره خوبی ندارد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پیام خود به مجلس شورای اسلامی در مورد رقابت در مجلس هشدار داده بودند، تصریح کرد: در مجلس رقابت شدیدی برای گرفتن مقام بود و این نشان داد که رهبری درست پیش‌بینی کرده بودند و باید این رویه غلط در مجلسی که ادعای انقلابی‌گری و جهادی دارد، اصلاح شود.
وی با بیان اینکه رهبری فرمودند که در بحث عدالت اقتصادی نمره خوبی در کشور نداریم، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت خوبی در زمینه عدالت مشاهده نمی‌شود و باید تلاش شود تا عدالت به درستی و تا حد امکان در کشور ساری و جاری شود.
طاهری با بیان اینکه این عدالت نیست که یک نفر در فلان شرکت چند 10 میلیون حقوق بگیرد و یک معلم با همه زحماتی که در راستای تربیت نسل آینده کشور می‌کشد، فقط چند میلیون آن هم برای گذاران زندگی حقوق بگیرد، تصریح کرد: باید زمینه این قوانین و مشکلات اصلاح شود، تا عدالت به درستی رعایت شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حذف قوانین زائد و دست و پا گیر در زمینه‌های مختلف از جمله خواسته‌های رهبری بود، ادامه داد: اعتقاد دارم باید تلاش شود تا قوانین اضافه و دست و پا گیر که در برخی موارد جلوی توسعه را می‌گیرد اصلاح و یا حذف شود.
وی در مورد بحث‌هایی که در مورد آقای تاجگردون مطرح شده است هم گفت: مدارک زیادی به دست نمایندگان و من رسیده بود که قرار شد بررسی شود.
طاهری با بیان اینکه طبق وصیت‌نامه امام راحل و سخنان مقام معظم رهبری در مورد اینکه اگر فردی رای آورد و وارد مجلس شد در بررسی اعتبارنامه‌اش دقت شود، ادامه داد: در نهایت مجلس تصمیم گرفت اعتبار نامبرده به کمسیون تحقیق ارجاع شد.

در مجلس یازدهم افراد متخصص، با سواد و توانمند و دلسوزی حضور دارند

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم افراد متخصص، با سواد و توانمند و دلسوزی حضور دارند و من به این مجلس امیدوار هستم، اظهار داشت: در بحث شفافیت، مسکن و مالیات و موارد دیگر طرح‌های خوبی آماده شده است که به محض تشکیل کمیسیون‌های مربوطه بررسی خواهد شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در مورد اولویت استان زنجان و با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه استان آب است، تصریح کرد: وسعت استان زنجان 1.4 درصد کشور و میزان بارندگی در استان سه برابر میانگین کشور آن است، در حالی که حتی یک دهم آن هم استفاده نمی‌شود.
طاهری با بیان اینکه استان زنجان در بحث کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: اگر در استان آب مدیریت شود زمینه توسعه فراوانی دارد که متاسفانه مغفول مانده است.

وجود تعداد زیادی واحد‌ صنعتی تعطیل یا نیمه کاره رها شده در زنجان
وی با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه استان نیز راه و محورهای مواصلاتی است، گفت: اگر در این زمینه اقدامات خوبی انجام شود می‌توان استفاده کرد در حالی که از این ظرفیت نیز به درستی استفاده نشده است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در استان واحد‌های صنعتی زیادی وجود دارد که به هر دلیل تعطیل یا نیمه کاره رها شده است، گفت: باید برای فعال کردن این واحدها تلاش کنیم.
طاهری با بیان اینکه در بحث صنایع دستی نیز استان ظرفیت‌های فراوانی دارد و بسیاری از آنها مغفول مانده که می‌تواند زمینه اشتغال و درآمدزایی را در استان فراهم کند، گفت: شاید فعال سازی این بخش بتواند به اندازه چند واحد تولیدی بزرگ در استان تاثیرگذار باشد.

وابستگی کشور به نفت بیش از 50 درصد است

وی در ادامه با بیان اینکه وابستگی به نفت در کشور با فروش اموال و اوراق بیش از ۵۰ درصد است و باید این مشکل رفع شود، گفت: وابستگی به نفت باعث شده تا کشور آن پویایی و بالندگی را نداشته باشد و باید با اصلاح این رویه زمینه پویایی اقتصادی کشور را فراهم کرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه باید برای فعالیت‌های اقتصادی که انجام می‌دهند مالیات پرداخت کنند در حالی که برای سپرده‌ها و طلا و سهام در کشور هیچ مالیاتی تعلق نمی‌گیرد، تصریح کرد: باید در این زمینه اقدامات جدی انجام شود.
طاهری با بیان اینکه باید شفافیت در جامعه افزایش یابد، ادامه داد: متاسفانه چون در بحث شفافیت عده‌ای خودشان آسیب می‌بینند برای همین دنبال آن نیستند و نمی‌خواهند شفافیت در کشور به جایگاه مطلوب خود برسد.

وی با بیان اینکه در این روزها که دشمنان با تحریم‌های ظالمانه تلاش دارد که بر اقتصاد کشور ضربه وارد کرده و مردم را تحت شدیدترین فشارها قرار دهد، افزود: در این شرایط دولت باید با ایده‌ها و طرح‌های جدید در راستای مقابله با این ترفند دشمن باشد در حالی که این اتفاق کمرنگ است.

انتهای پیام/730052/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول