اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شرایط کنونی آمریکا نشانه‌‏ فروپاشی از درون و فروریختن سلطه این کشور و غرب است

امام جمعه فارسان گفت: شرایط کنونی آمریکا نشانه‌‏های فروپاشی از درون و فروریختن سلطه و سیطره این کشور و غرب است.

شرایط کنونی آمریکا نشانه‌‏ فروپاشی از درون و فروریختن سلطه این کشور و غرب است

حجت‌‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه شرایط کنونی آمریکا نشانه‏‌هایی از فروپاشیردرونی و فروریختن سلطه و سیطره این کشور و غرب است، گفت: ناکارآمدی بزرگترین دولت دنیا در مدیریت درون و ناکامی او در تداوم تسلط بر حوادث با صرف ۷ تریلیون دلار، حکایت از بروز اتفاقات بزرگ و بزرگتری در آینده دارد.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه اعتراضات کنونی طبعا در آینده کاهش یافته و از شدت آن احتمالا کاسته خواهد شد اما پس‏ لرزه‏‌های این زلزله بزرگ گسل‏‌های یک فروپاشی و زلزله‏‌ی بزرگتر را فراهم کرده است، افزود: لذا اگر چه نمی‏‌توان افول سریع ابرقدرت آمریکا را انتظار داشت اما قطعا می‏‌توان گفت روند فروپاشی از درون و بیرون سرعت یافته و زودتر از آنچه غرب گمان می‏‌کند زنگ پایان عمر ابرقدرتی آمریکا به صدا در خواهد آمد.

با  گرانی‏‌های افسارگسیخته  باید چه کنیم؟

وی در ادامه با بیان اینکه در ماه‏‌های اخیر و به‌خصوص از ابتدای سال موجی از گرانی‌‏های لجام گسیخته بازار را فراگرفته است، اضافه کرد: بازار ارز و طلا، مسکن و خودرو در این زمینه پیشتازند و در هفته‌‏های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز دو برابر گران شده است و در این میان آنچه موجب نگرانی است فشار مضاعف بر دوش آسیب‏‌دیدگان وضعیت کرونایی است.

ملک‌پور با بیان اینکه وجود مافیای اقتصادی به‌‏ویژه در بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو که نمونه‏ آن را در کشف انبارهای مختلف خودرو دیدیم باعث این گرانی‏‌هاست، اضافه کرد: این باندهای مافیایی در هر وضعیت سخت و دشوار دست به‌کار شده و برای تقویت منافع بادآورده خود تلاش می‌‏کنند.

وی با بیان اینکه عدم وجود یک نظارت هوشمند، فعال، کارآمد و مستمر در دستگاه‌های مختلف باعث سوءاستفاده فرصت‏‌طلبان در این‌‏گونه شرایط و نفوذ و رسوخ آنان در مناصب و منافذ مهم است، عنوان کرد: انتظار می‌‏رود دولت با برنامه‏‌ریزی و اجرای درست سیاست‌ها در عرصه اقتصاد، اقدام قاطع در همه مراحل به ویژه نظارت دقیق و رصد و پایش مشکلات اقدامات مؤثرتری را انجام دهد.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه نباید به‌‏گونه‏‌ای عمل کرد که تلقی رهاشدگی کارها در سال پایانی دولت در اذهان مردم و افکارعمومی شکل بگیرد، گفت: مجلس تازه نفس و جوان و انقلابی یازدهم که رویکرد اصلی خود را اقتصاد و معیشت مردم قرار داده است باید با هدف‏‌گیری دقیق، درست و اقدامات نقطه‏‌زن و راهگشا اولویت‏‌های اصلی را در رفع مشکلات معیشتی فهرست کرده و برای آن راهکارهای موثر و کارگشا بیندیشد.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه و خصوصا دادستان محترم که در مواردی مانند بازار خودرو ورود کردند باید به‏‌عنوان مدعی‌‏العموم متخلفان را در هر پایه و موقعیتی شناسایی و برای دفاع از حقوق عامه اقدامات عاجل و مؤثر را انجام دهد.

احیای جهاد سازندگی  با تقویت الگوی مدیریت جهادی

ملک‌پور در ادامه با اشاره به صدور فرمان امام خمینی‌(ره) در 27 خرداد ۵۸ به‌منظور تشکیل جهادسازندگی گفت: این تصمیم منشأ برکات بی‌‏شمار و ماندگار انسانی، تربیتی، فرهنگی و عمرانی برای کشور و انقلاب شد.

وی با بیان اینکه این نهاد انسان‌‏ساز در سال ۷۹ و در بیست‌ویک‌سالگی توسط دولت اصلاحات جوان‌مرگ شد و با انحلال این نهاد انقلابی، به فرموده رهبری "خسارتی بزرگ و ضرری متراکم به کشور و نظام و انقلاب" وارد شد، ادامه داد:  از ۵۷ تا ۷۸ در یک دوره بیست ساله، روستاهای ایران، تبدیل به کارگاه بزرگ عمران و سازندگی شدند و در اولین فرصت از زیرساخت‏‌های اولیه و ضروری بهره‏‌مند شدند.

انتهای پیام/68024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول