اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امروز دشمن‌ستیزی و داشتن بصیرت جزء واجبات است

امام جمعه موقت مبارکه گفت: دشمن به دنبال منافع خویش در ایران است بنابراین دشمن‌ستیزی و بصیرت در حال حاضر جزء واجبات است.

امروز دشمن‌ستیزی و داشتن بصیرت جزء واجبات است

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، حجت‌الاسلام قربانعلی شریفی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت: طبق فرموده‌ پیامبر اکرم(ص)، مطابق آیه‌ای در قران کریم‌ اگر انسان با تقوا در جامعه جامعه‌ای با تقوا به بن بست بخورد خدا راه را برایش باز می‌گشاید و کسی که تقوای الهی پیشه کند از جای بی گمان خدا رزق به او می‌دهد.

امام جمعه موقت مبارکه با اشاره به انواع رزق، افزود: رزق بر دو قسمت رزق مادی و رزق معنوی است که بیشترین رزق الهی بر بشریت رزق معنوی است، مثل کتاب‌های آسمانی، پیامبران الهی و کلمات آن روزها، ائمه از جمله امام صادق(ع) و بیانات ایشان رزق معنوی بشر هستند.

وی با اشاره به ارزاق معنوی خداوند، اظهار کرد: رزق‌های معنوی خدا اصلاً به ذهن انسان نمی‌رسد و امروزه انسان‌ها نسبت به رزق‌های معنوی خداوند کم توجه تر بوده و به ارزاق مادی اهمیت بیشتری می‌دهند.

شریفی ادامه داد: فرهنگ امام صادق(ع) همیشه باید در جامعه حرف اول را بزند و در این شرایط باید فرهنگ امام صادق(ع) به هر نحوی در جامعه مشاهده شود یکی از روحیات ایشان ایستادن در برابر ظالم و جبهه گرفتن ایشان در برابر ظالمین بود کمتر در رابطه با ایشان شنیده‌ایم که نتیجه این کار ایشان این است که باید امروزه دشمن شناس خوبی باشیم.

امام جمعه موقت مبارکه، گفت: امروزه لفظ اینکه دست از سر آمریکا و رژیم صهیونیستی بردارید و یا چوب در لانه زنبور نکردن را می‌توان در جامعه شنید و اگر بر این باور دارید که با دست روی دست گذاشتن، دشمنان کاری به ما ندارند، سخت در اشتباه هستید و دشمن به دنبال منافع خویش در ایران است بنابراین دشمن‌ستیزی و بصیرت در حال حاضر جز واجبات است.

شریفی با ارائه توصیه‌هایی برای مواظبت کردن در مقابل بیماری کرونا، افزود: بیماری کرونا یک مهمان ناخوانده است که با ما خواهد بود اما باید مواظبت کرد و حفظ سلامت برای خود و دیگران، شرعاً واجب است همین طور که در ماه رمضان بیان شد، اگر احتمال می‌دهید روزه به شما آسیب می‌زند باید از عمل به آن جلوگیری کرد و دیگر مواظبت روزها در اجتماعات است که در صورت احساس خطر برای خود باید مکان را ترک کرد.

انتهای خبر/۶۳۱۱۰/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول