اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت ماینرها در تبریز/برق سکونتگاه‌های غیرمجاز دائمی نیست

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: وزارت صمت استفاده از ماینر را با مجرای قانونی وارد کرد و ۴۰ نفر نیز برای احداث و دریافت پروانه ثبت‌نام کرده‌اند ولی تاکنون هیچ کدام از آنها برای عقد قرارداد نیامده‌اند که دلایل نرخ تعیین شده، استفاده از برق غیرمجاز از جمله مسائل دخیل است.

آخرین وضعیت ماینرها در تبریز/برق سکونتگاه‌های غیرمجاز دائمی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل کاظمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم با کمک همدیگر از دوران پیک بار به خوبی و بدون خسارت عبور کنیم.  

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق در استان به دو شرکت تقسیم شده است، تصریح کرد: حساسیت مصرف، تعداد بار مصرفی و تمرکز روی شرکت توزیع نیروی برق تبریز است.

یک میلیون و ۱۳ هزار مشترک برق تبریز

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: یک میلیون و ۱۳ هزار مشترک در تبریز وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۵۰ مگاوات پیک بار انجام گرفت، گفت: بیشترین شهرک‌های صنعتی در حوالی تبریز موجود است که با حساسیت بالای صنعتی میزان مصرف برق بالایی دارند.  

۴۳ درصد مصارف برق خانگی است

کاظمی ادامه داد: ۲۹ درصد مصارف در بخش صنعت و ۴۳ درصد در بخش خانگی می‌باشد.

وی با اشاره بر اینکه سال گذشته حدود ۱۸۰ میلیارد تومان پروژه انجام گرفت که در اواخر سال ۱۵۰ میلیارد تومان از پروژه‌ها خاتمه یافت که یک رکورد بود، گفت: ۱۰۲ میلیارد تومان در دست اجراست در حالیکه هنوز سه ماه از سال به اتمام نرسیده است.

پروژه‌های شرکت توزیع برق تبریز در سال ۹۹

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خاطرنشان کرد: پروژه‌های اوایل سال یک هزار و ۲۶۰ پروژه است که تا پایان سال به دوبرابر تعداد خود خواهد رسید.

وی بیان کرد: برخی از پروژه‌ها به درخواست انشعاب شکل می‌گیرد که قطعا در پایان سال، بیش از سه هزار پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان را خواهیم داشت.

کاظمی در تشریح پروژه‌های برجسته، گفت: بعد از حریق بازار تبریز، شرکت توزیع تلاش‌های متعددی انجام داد به طوریکه اقدامات اصلاحات اساسی، عملیات ساختمانی سیم‌کشی زیرزمینی(پست حوضچه‌ای زیرزمینی) از این اقدامات می‌باشد.

وی افزود: دغدغه تامین برق مرکز تبریز وجود داشت که با مشارکت شرکت برق منطقه‌ای کارهای بزرگی انجام گرفت به طوریکه در ایده‌لو یک پست فوق توزیع با ظرفیت ۴۰ مگاوات ایجاد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز تصریح کرد: پست فوق توزیع ملکین در سه راهی وجود داشت که موقعیت پست به گونه‌ای بود که امکان بارگیری پست به خوبی انجام نمی‌گرفت از این‌رو با تلاش همکاران، ۶ خروجی از این پست به صورت کابلی خارج شد و در حال حاضر انتقال بار به ورودی شهر تبریز از این پست توزیع فراهم شده است.

۱۴۶ روستای برق‌دار تبریز

وی ابراز داشت: طول شبکه توزیع ۹۴۴۴ کیلومتر و تعداد کل روستاهای برقدار ۱۴۶ روستا و تعداد فیدرهای فشار متوسط ۲۴۱ مورد است.

کاظمی یادآور شد: یکی از طرح‌های راهبردی تبدیل شبکه‌های مسی به کابل نگهدار است به طوریکه بیش از ۴ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف وجود دارد که ۷۰۰ کیلومتر آن به شبکه خودنگهدار تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۶۰۰ مشترک دارای کنتور هوشمند است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز متذکر شد: سه هزار چراغ ال ای دی در پایه‌های روشنایی خیابان‌ها نصب شده و اخیرا یک هزار مورد هم خریداری شده است.

وی اذعان داشت: در ۲۴ خرداد امسال پیک بار در کل کشور ۵۱ هزار و ۷۱ مگاوات شکل گرفت به طوریکه در ساعت ۱۶ دیروز بیشترین همکاری برای پیک‌زایی از سوی مشترکین انجام گرفته است.

درخواست همکاری مردم برای دوران پیک‌زایی

کاظمی ادامه داد: سهمیه ۱۰۷ مگاوات پیک‌زایی برای شرکت توزیع برق تبریز تعیین شده است به طوریکه ۵۵ مگاوات برای صنعت، ۸ مگاوات کشاورزی، ۲ مگاوات تجاری، ۷ مگاوات اداری و ۳۳ مگاوات برای نهادهای تجمیع‌کننده سهمیه کاهش‌دهنده تعیین شده است.

صنایع دوران تعطیلات خود را با دوران پیک منطبق کنند

وی بیان کرد: برنامه‌های پاسخگویی بار مشترکین صنعتی می‌تواند در تطبیق دوره اورهال و تعطیلات سالانه با دوران پیک توزیع نیروی برق، کاهش بار برنامه‌ریزی شده در ساعات اوج بار شبکه، جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای کاری هفته، تعیین ساعات کار برنامه‌ریزی شده، طرح ملی ذخیره عملیاتی باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز خاطرنشان کرد: همه ساله تمرکز شرکت توانیر در تشویقی‌ها منهای خانگی بود ولی از سال پیش طرح تجمیع‌کننده تعیین شد و با هدف‌گذاری ۱۰۰۰ مگاوات پیک‌زایی در بخش تجمیع‌کننده مشخص شده که سهم شرکت ما ۳۳ مگاوات است.

وی گفت: بیشترین تفاهم‌نامه برای کاهش بار ناشی از طرح‌های پیک‌زایی از ۹ مرداد شروع می‌شود.

کاظمی با اشاره بر اینکه در ۲۴۹ سازمان و نهاد مولد وجود دارد، گفت: وصول سال جاری ۸۴ درصد می‌باشد.

آخرین وضعیت ماینر در تبریز

کاظمی توضیح داد: گسترش ماینر به صورت شدید اتفاق افتاده است و تعداد قابل توجهی هم کشف شده  و متاسفانه تاثیرات منفی هم گذاشته است.

وی اضافه کرد: وزارت صمت استفاده از ماینر را با مجرای قانونی وارد کرد و ۴۰ نفر نیز برای احداث و دریافت پروانه ثبت‌نام کرده‌اند ولی تاکنون هیچ کدام  از آنها برای عقد قرارداد نیامده‌اند که دلایل نرخ تعیین شده، استفاده از برق غیرمجاز از جمله مسائل دخیل می‌باشد.

کاظمی با بیان اینکه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مشوق در سال گذشته داده شده است، گفت: صرورت استفاده از برق و مصرف بهینه منجر به افزایش مشوق‌ها شده است در حالیکه بعد از اتمام دوران پیک ارزیابی و صحت‌سنجی‌ها انجام گرفته و مشوق‌ها اعطا می‌شود.   

برق سکونتگاه‌های غیرمجاز دائمی نیست

وی  تامین برق سکونتگاه غیررسمی در تبریز و حومه شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: از سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی قانونی برای انشعابات غیرفاتونی به تصویب رساند و حتی در حوزه شرکت توزیع برق، ۱۳ هزار متقاضی وجود داشت که تامین برق برای سکونتگاه‌های غیررسمی ۸ هزار انشعاب در قالب این قانون داده است.

کاظمی تاکید کرد: البته انشعابات این سکونتگاه‌ها غیردائم است و امکان جمع‌آوری دارد و حتی اعطای انشعابات سازوکار لازم خود را دارد که با استعلام این انشعابات داده می‌شود.

وی افزود: پیشگیری از استفاده غیرمجاز از جمله اهداف قانون‌گذار می‌باشد که با مهلت اجرا داده می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول