اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بیمارستان بهشتی زنجان موزه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بیمارستان شهید بهشتی قدیمی‌ترین بیمارستان زنجان، موزه می‌شود.

بیمارستان بهشتی زنجان موزه می‌شود

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بنای بیمارستان شهید بهشتی زنجان در سال 1316 و در ضلع شمالی دروازه ارک در محل قبرستان قدیمی ساخته شد و شهناز نام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه این بیمارستان قدیمی‌ترین بیمارستان زنجان است، گفت: این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مرمت و به عنوان موزه سلامت استفاده خواهد شد.

وی در ارتباط با لوازم این موزه نیز گفت: در این موزه لوازم قدیمی دندان‌پزشکی، دستگاه‌های سیتی اسکن‌ و رادیولوژی قدیمی، ابزار و وسایل تزریقات قدیمی را مشاهده و نسبت به تاریخ درمان استان آگاهی پیدا کنند.

ارجمند حفظ دستاوردهای پزشکی استان را از اهداف راه‌اندازی این موزه عنوان کرد و افزود: آشنایی با تاریخچه پزشکی در زنجان و حفظ و صیانت از دستاوردهای این حوزه از جمله این اهداف است.

بیمارستان شهید بهشتی، نخستین بیمارستان ساخته ‌شده در شهر زنجان است و همچون بیشتر بناهای دوره پهلوی اول با سبک معماری تلفیقی سنتی ایران و معماری مدرن غربی ساخته شده است.

این بنا در زمان حضور روس‌ها در شمال‌غرب ایران محل استقرار سربازان روس مستقر در زنجان بوده و پس از تخلیه، مجدداً در اختیار اداره بهداری وقت قرار گرفته است؛ پس از انقلاب اسلامی نیز نام بیمارستان به شهید بهشتی تغییر یافت.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول