اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

برگزاری «بفتا» به دو هفته قبل از «اسکار» موکول شد

«بفتا» متعاقب تغییر زمان برگزاری مراسم «اسکار» به ماه آوریل رویداد جوایز فیلم ۲۰۲۱ خود به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نزدیک کرد.

برگزاری «بفتا» به دو هفته قبل از «اسکار» موکول شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «بفتا» رویداد جوایز سینمایی ۲۰۲۱ را به یازدهم آوریل، دقیقا دو هفته قبل از مراسم «اسکار» موکول کرد.

 

چندساعت پس از انتشار خبر تغییر تاریخ برگزاری مراسم اسکار که به ۲۵ آوریل موکول شده است، خبر تغییر زمان برگزاری مراسم جوایز بفتا نیز منتشر شد.

 بفتا در تاریخ ۱۱ آوریل و اسکار در تاریخ ۲۵ آوریل برگزار خواهد شد

 

 

«بفتا» متعاقب تغییر زمان برگزاری مراسم «اسکار» به ماه آوریل رویداد جوایز فیلم ۲۰۲۱ خود به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نزدیک کرد.

 

بر این اساس بفتا در تاریخ ۱۱ آوریل و اسکار در تاریخ ۲۵ آوریل برگزار خواهد شد.

 

«بفتا» عصر دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: این تغییر از تاریخ پیشتر اعلام شده ۱۴ فوریه به ۱۱ آوریل به دلیل تاثیر پاندمی جهانی ویروس کرونا صورت گرفته است. جزئیات بیشتر در مورد مراسم بعدا در همین سال اعلام خواهد شد.

 

ورایتی گزارش داد: همانطور که هفته گذشته اعلام شد، «بفتا» در حال بحث و بررسی جهت مجوز انتشار دیجیتالی فیلم ها بدون اکران سالنی برای رویداد جوایز ۲۰۲۱ همسو با آکادمی اسکار است. بفتا قرار است دو هفته پیش از اسکار برگزار شود. سال ۲۰۱۹ نیز «بفتا» در ۱۰ فوریه و «اسکار» در ۲۵ فوریه برگزار شد.

 

«مارک ساموئلسون»، رئیس کمیته فیلم های «بفتا»، به ورایتی گفت: «بفتا» در سه سال گذشته با BFI«موسسه فیلم بریتانیا» کار کرده و با آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار مشاوره کرده به این امید که بین این سه سازمان بتوانیم استانداردهایی را ایجاد کنیم که در همه جا اعمال شود.

 

انتظار می‌رود تحت این شرایط زمان برگزاری دیگر رویدادهای شاخص سینمایی چون «گلدن گلوب»، «اسپریت»، «گاتهام»، «انجمن صنفی هنرپیشگان»، «انجمن صنفی کارگردانان» و دیگر رویدادها تغییر کند.

اسکار  همچنین علاوه بر قبول فیلم‌هایی که تنها در  «وی اُ دی ها»(VOD) پخش شده‌اند، تاریخ مجاز اکران فیلم‌ها را افزایش داده و اجازه داده  آثاری که تا پایان روز ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ اکران شده اند شانس حضور در اسکار را داشته باشند.

 

گاردین نیز در این مورد نوشت: آکادمی اسکار در بخشی از بیانیه‌‌اش اعلام کرده است که «دلیل این تأخیر ایجاد فرصتی برای فیلمسازان برای اکران فیلم‌هایشان است، چرا که شرایط پیش آمده در پی شیوع کرونا در کنترل آنها نبوده و درست نیست که شانس حضور در جوایز سینمایی را از دست بدهند.

در سال  ۱۹۸۱  پس از ترور ناموفق «رونالد ریگان» اسکار به تعویق افتاد

 

 

اسکار  همچنین علاوه بر قبول فیلم‌هایی که تنها در  «وی اُ دی ها»(VOD) پخش شده‌اند، تاریخ مجاز اکران فیلم‌ها را افزایش داده و اجازه داده  آثاری که تا پایان روز ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ اکران شده اند شانس حضور در اسکار را داشته باشند.

 

این چهارمین بار در تاریخ اسکار است که مراسم به تاریخی دیگر موکول می شود. اولین تاخیر در ۱۹۳۸ و بعد از سیل بزرگ لس آنجلس اتفاق افتاد. دومین بار پس از ترور مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۸ مراسم به تأخیر افتاد و در سال  ۱۹۸۱  پس از ترور ناموفق «رونالد ریگان» اسکار به تعویق افتاد.

 

البته هیچکدام از این تغییرها بیش از چند روز نبودند و تعویق دو ماهه اخیر بخاطر بحران کرونا، بیشترین زمان در تاریخ برگزاری اسکار محسوب می شود.

آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا به اختصار «بَفتا» «British Academy of Film and Television Arts»، به‌صورت مخفف «BAFTA» یک مؤسسه خیریه و مستقل است که به پشتیبانی از توسعه و ترویج هنر فعال است. آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون انگلستان که به عنوان یک انجمن خیریه به ثبت رسیده ‌است هدف خود را شناسایی و حمایت از کسانی که به فیلم و سینمای انگلیس خدمات برجسته‌ای کرده‌اند اعلام کرده ‌است.

آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون انگلیس از سال ۱۹۴۸ مراسمی را برای اهدای جوایز به فیلم‌ها در بخش‌های مختلف داشته‌ است. از سال ۱۹۹۸ تا به حال «بفتا» جوایزی برای صنایع بازی‌های کامپیوتری نیز در نظر گرفته ‌است و از سال ۲۰۰۴ مراسم اهدای این جوایز از مراسم فیلم و سریال جدا شد و به‌طور مستقل اهدا می‌شود.

از سال ۲۰۰۸ این جشنواره در خانهٔ اپرای سلطنتی لندن برگزار می‌شود مراسمی که پیش از آن در سینمای اودئون میدان لستر برگزار می‌شد. شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج تا سال ۲۰۱۰ رئیس آکادمی بوده ‌است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول