اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

معاون استاندار: موازی کاری آفت جدی حوزه فرهنگ است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: موازی کاریِ دستگاه های فرهنگی و به اشتراک نگذاشتن ایده ها،آفتی جدی برای حوزه فرهنگ است و هم افزایی و تعامل در این حوزه ضرورت دارد.

معاون استاندار: موازی کاری آفت جدی حوزه فرهنگ است

فریبرز نجفی مهر در جلسه معاونین فرهنگی ادارات استان که به منظور هماهنگی بین بخشی و هم اندیشی درباره تبیین مدلی برای کارهای مشترک فرهنگی تشکیل شد، اظهار داشت: مدیران میانی ادارات و فرهیختگانی که منصب معاون فرهنگی را در اختیار دارند می‌توانند با به اشتراک نهادن ایده‌ها و انتقال تجارب خود، مقدمات هم افزایی را برای ارتقاء فرهنگ جامعه فراهم نمایند.

وی افزود: هدف از تشکیل این کارگروه، مسأله یابی فرهنگی و یافتن راهکارها برای تدوین برنامه های کاربردی و حل مسائل و مشکلات است.

نجفی مهر با بیان اینکه این جلسه برای نخستین بار و در راستای تاکید و توجه استاندار به مقوله فرهنگ، باحضور نقش آفرینان اصلی ادارات در عرصه فرهنگ و هنر، تشکیل گردیده، بیان داشت: در صدد هستیم در نشست‌های ماهیانه این کارگروه، علاوه بر تعریف پروژه‌های مهم فرهنگی برای اجرا در مقاطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در سطح استان، به چاره اندیشی برای خاتمه دادن به موازی کاری بین دستگاه‌های فرهنگی، توجه به سازمان های مردم نهاد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در متن محلات حاشیه‌نشین، مصون نگه داشتن نهاد خانواده از تعرض پدیده‌های نوظهور بپردازیم.

وی ادامه داد: در این کارگروه به موضوعاتی مانند جلوگیری از گسست میان نسل‌ها، آشنایی جوانان با فرهنگ دفاع مقدس و جلوه‌های ایثار و فداکاری و مواسات در آن دوران، فرهنگ سازی مناسب برای مقابله با قانون گریزی و ترویج غیبت، دروغ، تضییع حق الناس و نادیده گرفتن حقوق دیگران در سطح جامعه، توجه به اقتصاد فرهنگ و ایجاد مشوق‌هایی برای تولید محصولات فرهنگی، ایفای نقش دانشگاه‌ها در توسعه فرهنگی استان و تشکیل جلسات مشترک میان دانشگاه‌ها و ادارات فرهنگی، نیز پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول