اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

هماهنگی «نقشه راه» محور نشست مقامات ازبکستان و روسیه

معاون نخست وزیر ازبکستان در نشستی ویدیوئی با همتای روس خود، «نقشه جاده» همکاری‌های صنعتی بین دو کشور را هماهنگ کردند.

هماهنگی «نقشه راه» محور نشست مقامات ازبکستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «الکسی اورچوک» معاون نخست وزیر روسیه در نشست ویدیویی «نقشه جاده» همکاری‌های صنعتی بین دو کشور را هماهنگ کردند.

در این نشست طرفین امکانات ایجاد مجتمع‌های زراعی و صنعتی در تولید روغن آفتابگردان، گوشت و لبنیات، فرآورده‌های کشاورزی، نخ، پارچه، تولید چوب، تولید تجهیزات برقی و خودرو در مرزهای دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست همچنین همکاری‌های متقابل در زمینه لجستیکی، چشم انداز ایجاد کارخانجات مشترک حمل‌ونقلی، مراکز نگهداری و جابجایی میوه و سبزیجات در مرزهای هر دو کشور بررسی شد.

در پایان این نشست ویدیویی عمرزاق اف و اورچوک بر پایبندی خود در مطالعه همه جانبه نکات اولویت‌دار همکاری‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی و بازرگانی و تامین اجرایی توافقات به دست آمده تاکید کردند.

گفتنی است، «نقشه جاده» اجرای طرح‌های مشترک در زمینه‌های مجتمع زراعی و صنعتی، صنایع سبک، الکتروتکنیکی، انرژی، خودروسازی، حوزه نفت و گاز، صنایع چوب و همچنین کشاورزی شامل می‌شود.

روسیه یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با 100 درصد سرمایه‌گذاری‌ روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری ازبکان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2019 میلادی با 17 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 6 میلیارد و 600 میلیون دلار قرار گرفته است.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول