اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همبستگی و مبارزه با کرونا محور نشست «یک کمربند یک جاده»

در نشست ویدیویی «یک کمربند، یک جاده» موضوع همکاری علیه کرونا، جلوگیری از پیامدهای آن و همکاری در بازسازی روابط اقتصادی و بازرگانی بررسی شد.

همبستگی و مبارزه با کرونا محور نشست «یک کمربند یک جاده»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در نشست ویدیویی همکاری‌های بین‌المللی در چارچوب ابتکارات «یک کمربند یک جاده» همبستگی در مبارزه با کووید-19، وزرای امور خارجه ازبکستان و تاجیکستان حضور یافتند.

در این نشست وزرای امور خارجه 26 کشور آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکایی جنوبی و همچنین «تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت و «اکیم استاینر» مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد شرکت کردند.

در این نشست همکاری علیه شیوع کرونا و جلوگیری از پیامدهای آن، همکاری در بازسازی روابط اقتصادی و بازرگانی، اجرایی طرح‌های مشترک در شرایط جاری و دیگر ابعاد اولویت‌دار در روابط چند جانبه بررسی شد.

وزیر امور خارجه ازبکستان در سخنرانی خود به ضرورت این نشست که باعث افزایش هماهنگی در رفع موثر پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و انسانی ناشی از پاندمی می‌شود، اشاره کرد.

«عبدالعزیز کامل‌اف» همچنین بر لزوم ایجاد سازوکار تامین فعالیت بدون وقفه ارتباطات حمل‌ونقلی و اهمیت تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی تاکید کرد.

وی همچنین طراحی و ساخت خط ریلی «ازبکستان- قرقیزستان- چین» را مهم و ضروری دانست.

 وزیر امور خارجه ازبکستان در پایان سخنرانی خود نسبت به احیای کامل سطح همکاری‌های همه جانبه در آینده نزدیک و اجرایی طرح‌های جدید اظهار امیدواری کرد.

همچنین در این نشست وزیر امور خارجه تاجیکستان در سخنانی خاطرنشان کرد امروز بیش از هر زمان دیگری، انجام اقدامات مشترک اثربخش برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی کشورها مهم است.

در این راستا، مهرالدین از دولت چین و همچنین سایر کشورها و نهادهای سازمان ملل، موسسات مالی بین‌المللی برای پشتیبانی و کمک‌های ارزشمند به تاجیکستان در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر کرونا تشکر کرد.

در پایان این جلسه سند نهایی نشست بین‌المللی وزیران امور خارجه در چارچوب طرح «کمربند و جاده» به تصویب رسید.

طرح جاده ابریشم نوین به عنوان «یک کمربند - یک جاده» یک طرح سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی در بیش از 60 کشور جهان است که از سوی «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در سال 2013 مطرح شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول