اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

رسانه شکاف بین نسلی را افزایش داده است

کارشناس رسانه در رابطه با نقش رسانه در سبک زندگی امروز گفت: رسانه شکاف بین نسلی را افزایش داده است.

رسانه شکاف بین نسلی را افزایش داده است

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، محمدمهدی لبیبی کارشناس رسانه در برنامه انعکاس با بیان اینکه تفکر انسان مدرن که در رسانه های روپا و امریکا دنبال می شود، مبنی بر نقطه نظرات غرب در رسانه های همین کشورهاست، اظهار داشت: غرب هیچ ابهامی در این حوزه ندارد و شاخص هایی را برای آن در نظر دارد.

وی در این رابطه اومانیسم، سکولاریسم و... را از شاخص های مدرن از ظر غرب برشمرد و افزود: این انسان بر عقل گرایی استوار است اما فقط عقل خود را می پذیرد.

لبیبی همچنین فرد گرایی و متریالیسم را از دیگر شاخص هایی تعریف کرد که رسانه های دنیای مدرن دست به تبلیغ آن می زند و تاکید کرد: این رسانه ها برخی ویژگی های دنیای سنتی را همراه خود دارد.

وی همچنین به برداشت های شخصی نسبت به نظریه ها اشاره و تأکید کرد: به عنوان مثال آنچه رسانه از نظریه فوکو برداشت می کند، دچار نوعی بدفهمی شده است. بعنوان مثال نظریه "باور هر اصل" می گوید انسان مدام در حال پیشرفت نیست در حالیکه انسان ممکن است همواره چندین قدم به عقب باز گردد.

این کارشناس رسانه ادامه داد: امروز رسانه ما را تسخیر کرده و به نوعی حاکمیت دست یافته و لذا امروز به جایی رسیدم که بدون رسنه قارد به زندگی نیستیم.

وی این روند را تأسف بار ندانست و در عین حال گفت: مشکل اینجاست که نسل جدید به شدت در حوزه فناوری پیشرفت داشته ولی خانواده از این روند جا مانده است. فرزندان از کودکی با فضای رسانه آشنا هستند و خانواده مدام از این مسئله اظهار تاسف می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول