اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استعفای وزیر دولت مستعفی یمن در اعتراض به انفعال مقابل متحدان امارات

وزیر صنعت دولت مستعفی یمن استعفا کرد و در نامه‌ای به «عبد ربه منصور هادی» از بی توجهی وی در قبال اقدامات اخیر نیروهای وابسته به امارات برای «تکه‌تکه کردن» یمن انتقاد کرد.

استعفای وزیر دولت مستعفی یمن در اعتراض به انفعال مقابل متحدان امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالواحد المیتمی » وزیر صنعت و تجارت دولت مستعفی یمن در اعتراض به ادامه تلاش‌ها برای تکه‌تکه کردن یمن و نبود هرگونه مخالفت دولت مستعفی با این وضعیت استعفا کرد.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، وی در نامه‌ای خطاب به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور دولت مستعفی نوشت: بعضی کشورهای منطقه‌ای هستند - برخی از آنها در ائتلاف عربی که برای بازگرداندن دولت قانونی و ضرورت التزام به قطعنامه شورای امنیت تشکیل شده، حضور دارند- که شب و روز برای تکه تکه کردن یمن و کودتا بر دولت قانونی (دولت مستعفی) تلاش می‌کنند و شبه‌نظامیان محلی را برای ساقط کردن این دولت حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند و آنها را آموزش می‌دهند.

المیتمی در ادامه تحولات اخیر در یمن و تلاش‌های علنی برای تجزیه این کشور و سکوت دولت مستعفی در این باره علت استعفای خود اعلام کرد و گفت، این اقدام را وظیفه خود خواند.

درخواست پانزده حزب سیاسی از عبد ربه منصور هادی

از سوی دیگر پانزده حزب سیاسی یمن یکشنبه (دیروز) خواستار اقدامات جدی «عبد ربه منصور هادی» برای مقابله با اقدامات نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوبی» شورای انتقالی جنوب در «سقطری» و عدن شدند.

نیروهای متحد امارات اخیرا تمام مقرهای رسمی در «حدیبو» مرکز استان سقطری را در دست گرفتند و دیروز برخی رسانه‌ها اعلام کردند که این نیروها، اهالی استان‌های شمالی (مناطق تخت تسلط انصارالله) را از سقطری بیرون کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول