اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اختراع لعاب سرامیکی ضد خوردگی توسط جوان ایلامی

هرساله میلیاردها تومان خرج تعمیر تاسیساتی می‌شود که به علت خوردگی تخریب شده‌اند که جوان ایلامی راه حلی برای این موضوع یافته و لعاب سرامیکی ضد خوردگی را کشف کرده است.

اختراع لعاب سرامیکی ضد خوردگی توسط جوان ایلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در ایران سالیانه بیش از بیست میلیارد دلار صرف خسارت خوردگی تاسیسات می‌شود که از این مقدار بیش از 20 درصد مربوط به صنایع نفت و گاز است.

خوردگی یکی از عوامل اصلی تخریب تجهیزات در صنایع مختلف است که نتیجه آن تغییر در خواص فلز و حتی انهدام کامل آن است و ممکن است منجر به از دست رفتن عملکرد فلز یا دستگاه شود این در حالی است که هزینه‌های خوردگی در محدوده 2 تا 5 درصد درآمد ناخالص ملی کشور قرار گرفته است.

در این راستا جوان ایلامی با اختراع خود تا حدود زیادی کاهش هزینه‌ها را به همراه آورده است؛ سیستم پوشش ارائه شده با طرحی منحصر به فرد خود به صورت سرامیک بر پایه شیشه قابلیت محافظت از سطوح در مقابل خوردگی در محیط‌های اسیدی و قلیایی را دارد. 

ساخت لعاب سرامیکی ضد خوردگی که سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش طول عمر تجهیزات در صنایع مختلف می‌شود فرآیندی است که جوان ایلامی موفق به کشف آن شده است.

نواب شفیعی مخترع جوان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام می‌گوید: این محصول به طور کامل و صد در صدی در داخل کشور طراحی و تولید شده است اما نسبت به کشورهای دیگر کارایی بهتری را دارد. 

وی افزود: این محصول به صورت تک لایه با ضخامت کمتر 100-150 میکرون بر سطح تجهیزات اعمال می‌شود.

این مخترع جوان ایلامی به برخی ویژگی‌های این سیستم اشاره و تصریح کرد: عدم عایق حرارتی، افزایش طول عمر تجهیزات، افزایش ایمنی از جمله ویژگی‌های سیستم عنوان کرد.

وی بیان کرد: مسوولین باید نگاه ویژه‌ای به مخترعین و نخبگان کشور داشته باشند و پیگیر حل  مشکلات پیشروی آنها قرار بگیرند.

شفیعی ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنان خود همواره نخبگان و جوانان انقلابی را یکی از مهمترین ظرفیت‌های کشور می‌دانند و همواره تاکید دارند که مسوولین به نخبگان انقلابی و مستعد در هر زمینه‌ای اهمیت و بها دهند.

انتهای پیام/970813/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول