اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اجرای 60 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در قم/سرانه مصرف آب باید 70 لیتر کاهش یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: تصفیه خانه شماره دو استان افتتاح و 60 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب اجرا شد.

اجرای 60 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در قم/سرانه مصرف آب باید 70 لیتر کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی‌جان صادق‌پور ظهر امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قم که همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق، در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، با اشاره به یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری اظهار کرد: با این کار کل فعالیت های مربوط به آب و فاضلاب شهرها و روستاها که قبلا در دو شرکت صورت می گرفت از این پس در یک شرکت صورت می گیرد و در قم با ارتباط خوب و مطلوبی که وجود داشت در کمترین زمان این کار محقق شد.

وی با بیان اینکه در کنار این مساله هم افزایی در حوزه کاری، مالی، خدمات و نیروی انسانی ایجاد شده است گفت: این کار موجب می شود مردم استان از خدمات صنعت آب بیش از پیش بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به مشکل برخی روستاهای استان در حوزه آبی گفت: در روزهای اخیر توانستیم با استفاده از ظرفیت شهر مشکل این روستاها را حل کنیم و با این ادغام مجتمع های روستایی در بخش های استان فعال شدند و خدمات وسیعی را به مردم ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه با این یکپارچگی 210 هزار مشترک فاضلاب شهری و 540 هزار واحد انشعاب آب خانگی و غیرخانگی در سطح استان داریم گفت: 750 هزار اشتراک آب در سطح استان مدیریت می شود و کل جمعیت استان تحت پوشش آب هستند و اشتراک آب هم حدود 40 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد.

صادق پور با بیان اینکه 50 درصد شبکه فاضلاب شهر اجرا نشده که در برنامه بوده و به مرور اجرا خواهد شد گفت: سال گذشته شرکت آب و فاضلاب براساس برنامه ای که داشت توانست اهداف خود را به طور کامل محقق کند و خدمات خوبی به مردم ارائه کند.

وی گفت: در بحث کرونا هم به نوعی دومین دستگاه درگیر با این موضوع بودیم و باید ما خدمات ارائه می کردیم تا همکاران مرکز بهداشت به موفقیت دست پیدا کنند و در اوج این بیماری خدمات نه تنها منقطع نشد بلکه از نظر کمی و کیفی ارتقا یافت و 10 درصد افزایش مصرف داشتیم و در بحث کلرزنی باید 0.8 پی پی ام کلر تزریق می کردیم که در حالت عادی بین 0.2 تا 0.8 است تا شاخص های بهداشتی محقق شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به تورم کشور و افزایش هزینه ها در دوران کرونا گفت: از طرف دیگر در این روزها کاهش درامد هم داشتیم اما با دستور وزیر متعهد بودیم که با مشترکین مدارا کرده و برای وصول مطالبات اقدامی صورت نگیرد و تا حدود یک ماه هم قبض چاپ نشد و این مساله فشار زیادی به ما وارد کرد اما با تمام این مشکلات با انسجام درون استان توانستیم خدمات را کامل ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته پروژه های متعددی در استان اجرا شد گفت: تصفیه خانه شماره دو استان افتتاح و 60 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب اجرا شد؛ بیش از 9 حلقه چاه حفاری و وارد مدار شد و با برنامه ای که در حوزه افزایش تاب آوری تاسیسات آبی داشتیم توانستیم گام های خوبی هم در این زمینه برداریم.

صادق پور بیان کرد: تلاش داریم پروژه های امسال را به گونه ای اجرا کنیم که در پیک مصرف و در حوادث دچار چالش و بحران نشویم و همین امروز دچار مشکلاتی در برخی بخش های استان داریم که تلاش داریم با اجرای پروژه ها این مشکل را رفع کنیم.

وی با اشاره به اجرای دو مزرعه 100 کیلوواتی تولید انرژی های پاک گفت: تلاش داریم استفاده از انرژی پاک را توسعه دهیم و تاسیسات را به ظرفیت تامین برق اضطراری هم مجهز کردیم تا قطع خدمات صورت نگیرد.

صادق پور مهم ترین اهداف و سیاست های شرکت آبفا استان را اتمام پروژه های نیمه تمام دانست و افزود: پروژه ای در استان نداریم که معطل مانده و فعال نباشدو سعی داریم با اولویت حمایت از تولید داخلی در بخش تامین تجهیزات و اجرای پروژه ها هرچه سریع تر این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

وی بیان کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز در دستور کار داریم که یک نمونه مهم آن تولید اسکروپمپ و صافی ها بود که در انحصار شرکت های اروپایی بود و با همت استان در کشور تولید شد و بخش مهمی از تجهیزات آب و فاضلاب کشور را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: عمده منابع آبی استان قم از خارج از استان تامین می شود و این یک نقطه ضعف برای استان است که نمی توانیم متکی به منابع آب داخل استان باشیم؛ هرچه ظرفیت تامین آب هم در استان داشتیم وارد مدار شده و بیش از این امکان افزایش منابع داخلی وجود ندارد.

وی با اذعان به اینکه تحقق کاهش مصرف منابع آبی تنها با کار فرهنگی امکان پذیر است تصریح کرد: رسانه ها به عنوان وظیفه ملی و انسانی در راستای فرهنگ سازی کاهش مصرف آب گام بردارند.

صادق پور با تاکید بر اینکه با وجود ظرفیت پایین منابع آبی استان، چاره ای جز مدیریت مصرف آب نداریم گفت: سرانه مصرف حدود 160 لیتر در حوزه شرب است و مصرف خانگی بسیار بالا بوده و باید به حدود 90 لیتر برسد و اگر مصرف کاهش نیابد قطعا طی سال های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه 300 کیلومتر از شبکه های فاضلاب تشکیل شده از لوله های سیمانی است گفت: 120 کیلومتر از این لوله ها شرایط نامناسب دارند و برنامه ریزی کردیم در هر سال 20 کیلومتر از انها را اصلاح و بهسازی کنیم؛ نوسازی این شبکه ها بسیار سخت است و نیاز به مجوزهای گوناگون دارد.

صادق پور با تاکید بر اینکه در نشست میدان کشاورز به هیچ عنوان شرکت آب و فاضلاب قصور نداشته است تصریح کرد: بعد از حادثه شکستگی لوله ها رخ داده است.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول