اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری شدید «تحریر الشام» با سایر گروه‌های تروریستی در ادلب

در پی بازداشت یکی از سرکرده‌های پیشین جبهه النصره توسط ائتلاف تحریر الشام، این ائتلاف با سایر تروریست‌ها در غرب ادلب به شدت درگیر شد.

درگیری شدید «تحریر الشام» با سایر گروه‌های تروریستی در ادلب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف «هیئة تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- با سایر گروههای تروریستی که در اتاق عملیات «فاثبتوا» حضور دارند، درگیر شده است.

پایگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد که این درگیریها پس از بازداشت «ابومالک التلی» سرکرده پیشین جبهه النصره در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه آغاز شده است.

خبرنگار عنب از ادلب گزارش داد که این درگیریها در غرب شهر ادلب به ویژه در منطقه «الکورنیش» شدید است و یک مرد و زن در پی این درگیری‌ها زخمی شدند.

نیروهای تحریر الشام در غرب الکورنیش و در مسیر «ادلب-عرب سعید» مستقر هستند و در جریان درگیری با عناصر اتاق عملیات فاثبتوا به ویژه نیروهای «حراس الدین» از سلاحهای سنگین، نیمه سنگین و سبک استفاده می‌شود.


محل درگیری تروریستها

 

عنب به نقل از خبرگزاری «اباء» (وابسته به تحریر الشام) گزارش داد که عناصر حراس الدین، از ایست‌وبازرسی که اخیرا در این منطقه احداث کرده بودند، فرار کردند.

در همین ارتباط، روزنامه «العربی الجدید» گزارش داد، درگیری بین حراس الدین و تحریر الشام پس از آن شدت گرفت که نیروهای اتاق عملیات فاثبتوا به زندان مرکزی ادلب حمله کردند. این زندان تحت کنترل تحریر الشام قرار دارد.

به گزارش العربی الجدید، تحریر الشام نیز در واکنش به این حملات، به روستای عرب سعید در غرب ادلب حمله کرد و درگیریها به داخل محله‌های ادلب به ویژه مناطق غربی کشیده شده است.

بنا بر این گزارش، در پی این حملات، دستکم پنج غیر نظامی در پی درگیری در غرب ادلب زخمی شدند.

پس از تشکیل اتاق عملیات فاثبتوا، تنش بین تحریر الشام و گروه‌های تروریستی حاضر در این اتاق، افزایش یافت؛ زیرا بسیاری از سرکرده‌های تحریر از جمله ابومالک التلی جدا و به فاثبتوا پیوستند.

تحریر الشام نیز روز گذشته التلی و دو سرکرده برجسته جبهه النصره را به اتهام تلاش برای ایجاد شکاف در این ائتلاف بازداشت کرد که همین مسئله باعث این درگیری‌ها شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول