اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گلایه از عدم نظارت بر رفتینگ در زاینده‌رود/ همه دستگاه‌ها باید پای‌کار باشند

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ضمن گلایه از بی‌مسؤولیتی برخی نهادها در خصوص نظارت بر رفتینگ در رودخانه زاینده‌رود، گفت: با وجود تبلیغات گسترده برای جذب گردشگر هیچ نظارتی بر نحوه اجرا وجود ندارد و دستگاه قضا در این موضوع تنهاست.

گلایه از عدم نظارت بر رفتینگ در زاینده‌رود/ همه دستگاه‌ها باید پای‌کار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اعضای شورای قضایی استان صبح امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

برای ساماندهی رفتینگ همه دستگاه‌ها پای‌کار باشند

احمدرضا بهرامی در ابتدای این دیدار در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی و بدحجابی‌های موجود به ویژه در بستر رفتینگ در رودخانه زاینده‌رود، گفت: همه دستگاه‌ها باید در راستای ساماندهی وضعیت رفتینگ احساس مسؤولیت کنند و پای‌کار باشند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با گلایه از برخی دستگاه‌ها که از زیربار مسؤولیت شانه خالی می‌کنند، تصریح کرد: ورزش و جوانان به عنوان نهاد صادرکننده مجوز باید این امر را تمشیت و مدیریت کند.

وی اظهار داشت: با وجود تبلیغات گسترده برای جذب گردشگر هیچ نظارتی بر نحوه اجرا وجود ندارد و دستگاه قضا در این موضوع تنهاست.

بهرامی با اشاره به اینکه با طرح این موضوع در شورای تأمین مقرر شد آب منطقه‌ای به عنوان صاحب رودخانه متولی این موضوع شود، افزود: فقط در شهرستان سامان 65 کیلومتر رودخانه جاری است و این مدیریت را دشوار می‌کند.

متصدیان فرهنگی برای اصلاح بزهکاران هم برنامه داشته باشند

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: متصدیان فرهنگی که فقط برای سربراهان نیست آن‌ها برای اصلاح بزهکاران هم باید برنامه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد به تنهایی برای کنترل این ناهنجاری کافی نیست، افزود: می‌توان یک جلسه شورای فرهنگ عمومی را به این امر اختصاص داد و مسئله را یکبار برای همیشه حل کرد.

تعطیلی رفتینگ مدنظر نیست صرفا اصلاح در دستورکار است

بهرامی خاطرنشان کرد: بنای ما به هیچ عنوان بر ممانعت از درآمدزایی رفتینگ نیست و صرفا اصلاح آن مدنظر است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری همچنین به جولان خودروهای پر سروصدا در شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان اشاره کرد و پیشنهاد داد: یک پیست در اطراف شهر ویژه این افراد ایجاد شود تا انرژی خود را بدون ایجاد مزاحمت تخلیه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری چهارمحال و بختیاری در سال 98 گفت: استان با یک‌هزار و 22 مورد در ارسال موارد ماده 477 در کشور اول است.

وی توضیح داد: ماده 477 راه فوق‌العاده‌ای است که برای تغییر آرای قطعی صادر شده در قانون پیش‌بینی شده و قابل استفاده در مواردی است که رأی صادره برخلاف شرع باشد.

ایجاد شعبه شورای حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از ایجاد شعبه شورای حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه در سال 98 خبر داد و افزود: سیاست دستگاه قضا این است که شوراهای حل اختلاف از روند حکمی خارج شود و به سمت سازشی حرکت کند.

بهرامی با اشاره به اینکه متاسفانه پرونده‌های مرتبط با مشروبات الکلی در استان بسیار است، اظهار داشت: عده‌ای در برخی گاوداری‌ها و کارگاه‌های تعطیل شده مشغول ساخت و تولید مشروبات الکلی هستند.

وی به ایجاد موسسات داوری در استان اشاره کرد و گفت: افرادی که تمایل ندارند پرونده و دعاوی آن‌ها وارد دادگستری شود به این مراکز مراجعه و مشکل خود را حل می‌کنند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 427 پرونده به این مؤسسات وارد شده که 625 مورد آن به سازش رسیده است.

بهرامی عنوان کرد: سال گذشته دادگستری چهارمحال و بختیاری در دو حوزه حفاظت اطلاعات و پیشگیری از وقوع جرم رتبه برتر کشور را کسب کرد.

وی همچنین از فراهم کردن بستر فیبر نوری در تمام حوزه‌های قضایی استان توسط معاونت فناوری اطلاعات خبر داد.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول