اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرح صهیونیستی اشغال کرانه باختری بزرگ‌ترین تهدید خارجی برای اردنی‌هاست

نتایج یک نظرسنجی در اردن نشان می‌دهد که طرح رژیم صهیونیستی برای اعمال سلطه خود بر بخش‌های جدیدی از کرانه باختری بزرگ‌ترین تهدید خارجی برای اردنی‌هاست.

طرح صهیونیستی اشغال کرانه باختری بزرگ‌ترین تهدید خارجی برای اردنی‌هاست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی در کشور اردن حاکی از نگرانی قریب به اتفاق مردم این کشور نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی است.

مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه اردن بر اساس نظرسنجی جدید خود گفت که اردنی ها طرح رژیم صهیونیستی برای تسلط بر بخش‌هایی از کرانه باختری را بزرگ‌ترین تهدید خارجی برای کشورشان برمی‌شمرند.

شبکه تلویزیونی «المملکة» اردن امروز چهارشنبه اعلام کرد:« اردنی‌ها چالش اقتصادی را مهم ترین مشکل داخلی و طرح اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطینی را مهم‌ترین تهدید خارجی خود می‌دانند».

این نظرسنجی در قالب ارزیابی عملکرد دولت «عمر الرزاز» نخست وزیر اردن دو سال پس از تشکیل آن انجام شده و در نتیجه آن آمده که ۷۵ درصد از شرکت کنندگان که به توانایی نخست وزیرشان در انجام مسئولیت خود اعتماد دارند.

در این نظرسنجی تلاش دولت در مقابله با بیماری کرونا هم موفقیت آمیز ارزیابی شده است، اما اکثر آنها اوضاع اقتصادی را بدتر از گذشته خواندند.

مقامات رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر به دنبال اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری هستند. این طرح با مخالفت فلسطینی‌ها و کشورهای عربی و اسلامی روبه رو شده است.

مقامات و کارشناسان در اردن می گویند که احتماال لغو توافق صلح وادی عربه میان امان و تل آویو  اجرای طرح «الحاق» بخش‌هایی از کرانه باختری وجود دارد.

به عقیده اردنی‌ها اگر غور الاردن (دره اردن) و شهرک‌های صهیونیست نشین و قدس شرقی به خاک سرزمین‌های اشغالی ملحق شود، وضعیت اردن وضعیت سختی است. روند الحاق، اعلام جنگ علیه اردن است چرا که امنیت ملی اردن را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول