اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

الجزائر در مرز مغرب پایگاه نظامی احداث می‌کند

پس از اقدام مغرب برای احداث یک پایگاه نظامی با کمک کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی در مرز الجزائر، این کشور نیز در صدد احداث پایگاهی مشابه است.

الجزائر در مرز مغرب پایگاه نظامی احداث می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های الجزائر گزارش دادند که این کشور تصمیم دارد یک پایگاه نظامی مهم و استراتژیک در مرز غربی آن در نزدیکی پایگاه نظامی مغرب احداث کند.

روزنامه «الشروق» الجزائر به نقل از برخی منابع خاص با اشاره به احداث پایگاه مغرب در مرز الجزائر نوشت که مقامات الجزائر نیز بر اساس اصل «مقابله به مثل» تصمیم دارند یک پایگاه نظامی استراتژیک در نزدیکی پایگاه مغرب احداث کنند.

هدف از این تصمیم الجزائر حمایت از مرزها و امنیت ملی خود در برابر خطرات و تهدیدات عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، مغرب با کمک کارشناسان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی به مساحت ۲۳ هکتار را در مرز الجزائر احداث کرده است.

ماه می گذشته «سعدالدین العثمانی» فرمانی را در خصوص اختصاص ۲۳ هکتار برای احداث یک پایگاه نظامی جدید در استان جراده واقع در مرز الجزائر صادر کرد.

روابط الجزائر و مغرب از سال ۱۹۹۴ به دلیل اختلافات بر سر مرزهای زمینی و قضیه منطقه صحراء که مورد مناقشه بین رباط و جبهه پولیساریو است، شاهد تنش است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول