اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

آفت عدم اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نشان دادن مسیر غلط به جوانان است

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی با بیان اینکه حرکت انقلابی نسل جوان امروز باید همانند اقدامات ابتدایی نسل قبلی در انقلاب اسلامی باشد گفت: آفت عدم اجرای گام دوم، ارتباط نداشتن با جوانان و نشان دادن مسیرهای غلط به آنان است.

آفت عدم اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نشان دادن مسیر غلط به جوانان است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی؛ امروز (پنج‌شنبه 5 تیر) در نشست این انجمن با موضوع تحلیل و کالبدشکافی وقایع اخیر آمریکا و شاخصه‌های مجلس انقلابی که در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد، اظهار داشت: انجمن‌های علمی، دستگاه‌های غیردولتی هستند که بودجه‌ای را دریافت نکرده و روی پای خود می‌ایستند اما تلاش می‌کنند با ارائه راهکار مشکلات کشور را حل کنند. 

وی افزود: نشست‌های متعددی در انجمن‌های ملی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و سالیانه حداقل یک نشست ملی اساتید انقلاب اسلامی برگزار کرده و حتی در برخی سالها دو یا سه نشست داریم. 

** فعالیت‌های انقلاب باید طبق بیانیه گام دوم باشد

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که دستورالعمل حرکت چله دوم انقلاب و یا نقشه راه چله دوم انقلاب اسلامی است، تمامی فعالیت‌های ما باید در چارچوب آن بیانیه باشد و آن را محور فعالیت‌های انجمن ملی انقلاب اسلامی قرار دهیم. 

کلانتری گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دو پیام اصلی دارد که اگر آنها را مدنظر قرار دهیم کارها پیش خواهد رفت. 

وی درباره این پیام‌ها گفت:‌تبیین مفاد بیانیه و رسیدن به تفاهم جمعی و مشخص کردن اینکه دقیقا از یک نقطه آغاز و به نقطه دیگر برسیم، بخشی از مفاد این بیانیه است. 

وی خاطرنشان کرد: تحلیل و تفسیر انقلاب اسلامی و دشواری‌هایی که طی شده است و اینکه بدانیم هزینه سنگینی برای این مسیر پرداخت کرده‌ایم هم از دیگر موضوعات مهم این بیانیه است. 

** کلمه جوانان در بیانیه گام دوم چهل بار تکرار شده

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: ‌تحلیل راه و ارزیابی مسیر طی شده از ابعاد نظری و تئوریک وجود دارد،‌ضمن اینکه تصویرسازی از آینده هم بخش دیگری از موضوعات مهم این بیانیه است. 

وی گفت: توصیه‌های کلیدی و رهبردی برای گام دوم انقلاب یعنی اقدام و عمل مهمتر از گام اول انقلاب است. 

کلانتری خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم تأکید کرده که در چله دوم انقلاب اسلامی باید جوانان کارها را به دوش بگیرند و به پیش ببرند و برای همین چهل بار واژه و کلمه جوانان در آن وارد شده است. 

وی افزود: ما باید وارد متن شویم چرا که نسل جوان همواره در متن جامعه قرار دارند، به همین دلیل توصیه می‌کنم افراد گلخانه‌ای را در این کار دنبال نکرده و تلاش کرده با بدنه اصلی جامعه و متن آن بیانیه را پیش ببریم، ضمن اینکه با نسل جوان و برقراری ارتباط صمیمانه با آنان موضوعات مندرج در بیانیه دنبال کنیم. 

** نشان دادن مسیر غلط، آفت عدم اجرای گام دوم است

وی گفت: متأسفانه بین خود و نسل جوان جامعه دیواری را به وجود آوردیم و این موضوع یکی از دلایل اصلی شکست دولت‌ها در دوران‌های مختلف است که دولتمردان حرف خود را می‌زنند و جوانان حرف خود را. 

حجت الاسلام کلانتری گفت: اگر قرار است در گام دوم انقلاب، جوانان کشور را به سمت پیشرفت هدایت دهند، باید با آنها ارتباط صمیمانه‌ای برقرار کنیم. 

وی افزود: آفت عدم اجرای گام دوم، ارتباط نداشتن با جوانان و نشان دادن مسیرهای غلط به آنان است. 

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: درگیر نکردن جامعه در موضوعات مختلف مشکلات را افزایش داده است، اما بینانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با همراه کردن جوانان برای پیروزی انقلاب اسلامی باعث شدند که کارها حل و فصل شود. 

**حرکت انقلابی نسل جوان امروز باید همانند نسل اول باشد

حجت‌الاسلام کلانتری خاطرنشان کرد: قدرت جمهوری اسلامی باعث شده که بزرگترین ابرقدرت ظاهری دنیا چندین جلسه برای پاسخ به ساقط کردن پهپاد آمریکا در خلیج فارس برگزار کند اما نتوانست حتی پاسخ به این موضوع اخیرا در کتابی که یکی از سیاستمداران آمریکایی منتشر کرده اعتراف شده است. 

وی گفت: تلاش‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باعث شده است که همواره مردم در بطن جامعه قرار بگیرند و آنها با جان و دل از انقلاب اسلامی دفاع کرده و می‌کنند و به همین دلیل باید جوانان را درگیر مسائل و کارهای انقلاب کنیم تا در چله دوم پیروزی‌های بیشتری حاصل شود. 

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نهضتی الهی است و باید گام دوم را با دقت و وسواس بیشتری دنبال کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: حرکت انقلابی نسل جوان امروز باید همانند اقدامات ابتدایی نسل قبلی در انقلاب اسلامی باشد. 

** اقدام و عمل در گام دوم انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است

وی گفت: راهکارها و الزامات عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی،‌دستورکار نشست بعدی انجمن ملی انقلاب اسلامی ایران است. 

وی افزود: تاکنون بیش از چندین کتاب و حدود یک‌هزار مقاله درباره بیانیه گام دوم نوشته شده است، ولی اقدام و عمل در گام دوم انقلاب از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و باید عملیاتی فکر کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول