اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد از رواج بدحجابی و جلوه‌گری در جامعه/ برخوردها نرم و دوستانه باشد

امام جمعه کوهرنگ با انتقاد از رواج بدحجابی و جلوه‌گری در جامعه گفت: باید ریشه دهن‌کجی برخی افراد به جامعه آسیب‌شناسی شود و برخورد با آنان منطقی و دوستانه باشد.

انتقاد از رواج بدحجابی و جلوه‌گری در جامعه/ برخوردها نرم و دوستانه باشد

حجت‌الاسلام سعید حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص افزایش بدحجابی در جامعه گفت: متاسفانه جلوه‌گری و به نمایش گذاشتن زیبایی در زنان و دختران افزایش یافته است.

امام جمعه کوهرنگ با بیان اینکه برخی این جلوه‌گری‌ها را نشانه پیشرفت و روشنفکری می‌دانند، ادامه داد: متاسفانه این تصور برای برخی وجود دارد که حجاب محدودیت است.

وی رواج این پدیده را در جامعه به وجودآورنده مشکلات بسیار دانست و افزود: در مواردی علت این نوع پوشش می‌تواند احساس کمبود و بها ندادن خانواده‌ها و جامعه به افراد باشد.

حسین‌پور اضافه کرد: به ویژه در سنین پایین‌تر عدم توجه کافی به افراد آ‌ن‌ها را مجاب می‌کند که برای دیده شدن زیبایی خود را در معرض دید قرار دهند.

امام جمعه کوهرنگ خاطرنشان کرد: بسیاری از همین افراد بدحجاب اهل نماز هستند و ریشه‌های اعتقادی در آنان مشهود است، پس نباید صرفا به دلیل بدحجابی توسط جامعه طرد شوند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای جوانان، اظهار داشت: باید در تمام زمینه‌ها از جمله پوشش، ازدواج، اشتغال و ... برای جوانان برنامه‌ریزی داشت.

حسین‌پور با اشاره به رواج مسائلی نظیر سگ‌گردانی و زندگی با حیوانات، عنوان کرد: این موارد با فرهنگ و دین ما تناسبی ندارد.

امام جمعه کوهرنگ با تاکید بر اینکه برخوردها و تذکرها نباید سلبی باشد، توضیح داد: باید ریشه دهن‌کجی برخی افراد به جامعه و عرف آسیب‌شناسی شود و اگر برخوردی می‌شود منطقی و عاقلانه باشد.

وی با بیان اینکه برخوردهای تند افراد را در ادامه اشتباهشان جری‌تر می‌کند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید نرم و دوستانه باشد و توسط افرادی انجام شود که شأن این کار را داشته باشند.

حسین‌پور در پایان اظهار داشت: جلسات شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت ماهانه در شهرستان کوهرنگ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول