اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۹۰ میلیون سیم کارت همراه اول در دست مردم / از ۲۵ میلیون گیمر در کشور تا رفع نواقص سیستم «شاد» تا سال تحصیلی جدید

مدیرعامل اپراتور اول با اشاره بر اینکه همراه اول ۹۰ میلیون سیم کارت دست مردم دارد که ۲۰ میلیون مشترک دائمی، ۷۰ میلیون مشترک اعتباری است، گفت: از نظر مصرف دیتا در طول ۶ سال گذشته، مصرف ۵۰۰ برابر شده است.

۹۰ میلیون سیم کارت همراه اول در دست مردم /  از ۲۵ میلیون گیمر در کشور تا  رفع نواقص سیستم «شاد» تا سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اخوان بهابادی امروز در افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که تحول دیجیتال یکی از موضوعات اصلی جهان است.

وی افزود: چهار فناوری در دیجیتال با عناوین مخفف SMAC باعث تحول در کل جهان می‌شود.

مدیرعامل اپراتور اول با بیان اینکه خدمات دیگر ابری و متصل شده است و مجموعه ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کنار هم قرار می‌گیرد، گفت: در همراه اول نیز از این چهار حرف تحولی دیجیتال بیشتر روی ‌M یا همان برقراری ارتباطی تماس صوتی تمرکز شده است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت شاهرگ حیاتی دیجیتال است که موتور محرکه آن، شرکت‌های دانش بنیان و نیروهای انسانی است، تصریح کرد: بهترین دانشگاه و دانشجویان در رشته‌های برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستند.

اخوان گفت: قطعاً در تحول دیحیتال و سیستم با مقاومت کسب و کار سنتی روبه‌رو خواهیم بود که باید فناوری دیحیتالی بدون آسیب به این کسب و کارها فعالیت کند.

وی با اشاره بر اینکه همراه اول ۹۰ میلیون سیم کارت دست مردم دارد که ۲۰ مشترک دائمی، ۷۰ میلیون مشترک اعتباری است، گفت: از نظر مصرف دیتا در طول ۶ سال گذشته، مصرف ۵۰۰ برابر شده است.

اخوان متذکر شد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهرهای کشور تحت پوشش 3g و4g هستند و همچنین پیک مصرف را در دوران قرنطینه داشتیم.

45 هزار روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت

وی اضافه کرد: علاوه بر شهرها، در ۴۵ هزار روستا تحت پوشش 3g و ۵ هزار روستا تحت پوشش 4g  هستند.

اخوان خاطرنشان کرد: طبق آمار به دست آمده، ۲۵ میلیون گیمر در کشور داریم که این یک بازار بزرگی برای کسب و کارهای کشور محسوب می‌شود.

استفاده 9 میلیون دانش آموز از سیستم شاد

وی به ایجاد سرویس آموزش مجازی «شاد» در روزهای تعطیلی مدارس به علت کرونا اشاره کرد و گفت: این سیستم به صورت کاملا رایگان بالا آورده شد، به طوریکه روزانه ۹ میلیون دانش‌آموز از این سیستم استفاده می‌کنند.

اخوان توضیح داد: نواقص موجود در سیستم «شاد» بررسی و رفع می‌شود تا در سال تحصیلی جدید مشکل خاصی ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه مرکز داده یکی از حلقه‌های بسیار کلیدی شبکه ملی ارتباطات است، گفت: این مراکز داده با مدل‌های مختلف در کشور نیار است

مدیرعامل اپراتور اول گفت: طبق برنامه‌ریزی باید ۱۳۷۰ رک تا پایان سال جاری به شبکه اجرا دربیاید.

اخوان به افتتاح بزرگترین مرکز داده شمال‌غرب کشور اشاره کرد و گفت: این مرکز در شرایط تحریم و کرونا ایجاد شده است که ظرفیت آن، ۲۵۰ رک منصوبه در تبریز است که امروز زیر بار خواهد رفت.  

وی افزود: البته پیش‌بینی‌ها در طبق زیرزمین این مرکز تا ۱۰۰ رک هم برای این مرکز انجام گرفته است.

اخوان با اشاره بر اینکه دیتاسنتر دو هدف پیگیری می‌کند، گفت: مرکز داده تبریز بزرگترین دیتاسنتر خارج تهران است.

«مرکز داده شهید قاضی طباطبایی» با اهدافی نظیر توسعه شبکه موبایل در غرب و شمال‌غرب کشور، تأمین بستر و زیرساخت مورد نیاز برای مجازی‌سازی شبکه، افزایش پایداری شبکه، افزایش کیفیت خدمات، افزایش قدرت مانور و کنترل ترافیک، ارائه سرویس‌های دیجیتال و ارائه سرویس‌های هاستینگ به مشتری‌های سازمانی و خصوصی طراحی شده و توسعه یافته است.

با توجه به اینکه مراکز داده به عنوان دارایی استراتژیک اپراتورهای تلفن همراه، راه پیاده‌سازی تحول دیجیتال را هموار می‌سازد، همراه اول با تکیه بر دانش فنی بومی و اعتماد بر استعدادهای داخلی کشور و همچنین استفاده از پیمانکاران بومی برای اجرای عملیات عمرانی، این پروژه را به سرانجام رسانده است.

این دیتاسنتر که با تأکید بر استفاده حداکثری از تولیدات تأمین کنندگان داخلی در بخش زیرساخت توسعه یافته است، به گفته محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش پایداری زیرساخت‌های مراکز داده و افزایش ظرفیت خدمات ابری را برای مردم ایران فراهم خواهد آورد و انجام کسب‌وکار دیجیتال را برای جوانان تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول