اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اتمام پروژه «سد نرماب» دغدغه مجمع نمایندگان گلستان/ خاک گنبدکاووس تشنه است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز همدلی میان نمایندگان استان برای توسعه متوازن محقق شده است، گفت: اتمام پروژه «سد نرماب» دغدغه همه نمایندگان گلستان در مجلس است.

اتمام پروژه «سد نرماب» دغدغه مجمع نمایندگان گلستان/ خاک گنبدکاووس تشنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، امان‌قلیچ شادمهر صبح امروز در دیدار با مدیران و پرسنل شرکت آب منطقه‌ای گنبدکاووس با اشاره به اینکه به لطف خدا و همدلی نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی امروز اولویت‌های توسعه‌ای استان به صورت متوازن در سرتاسر گلستان شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: امروز همه نمایندگان استان به دنبال توسعه متوازن از شرق تا غرب استان هستند که یک فرصت ارزشمند برای تقویت همدلی و توسعه در استان گلستان است.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه آب گنبدکاووس فقط دغدغه من نیست، افزود: به همین صورت مساله اتمام پروژه «سد نرماب» فقط دغدغه آقای آریان‌پور نماینده مردم شرق استان گلستان نیست و بنده و همه همکاران ایشان در مجمع نمایندگان استان نیز این دغدغه را در اولویت خود قرار داده‌ایم.

* بیابان‌زدایی در شمال گنبدکاووس ضروری است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منطقه ما سرنوشت خود را به صورت مستقیم با کشاورزی رقم زده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشاورزان ما در گنبدکاووس امروز دغدغه منابع آبی دارند و اقتصاد و معیشت خود را وابسته به این موضوع می‌دانند که هر روز وضعیت چالش برانگیزتری را تجربه می‌کند.

شادمهر بر ضرورت توجه دولت به موضوع آب گنبدکاووس چه در حوزه آب شرب و چه در حوزه منابع آبی کشاورزی تاکید کرد و گفت: بنده نیز تلاشم را در پایتخت برای اخذ اعتبارات ملی و کلان به کار خواهم بست و امیدواریم با توجه به قول مسوولان کشور برای اتمام پروژه سد نرماب تا پایان سال 1400 بتوانیم به بخش عمده‌ای انتظارات خود برسیم.

وی با اشاره به بیابانی و خشک بودن منطقه گنبدکاووس به ویژه بخش داشلی‌برون، اضافه کرد: خاک این مناطق تشنه بوده و لازم است که بیابان‌زدایی در این مناطق در دستور کار دولت قرار بگیرد.

* لزوم رهاسازی به موقع و به اندازه آب پشت سدها

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش‌هایی در کرانه گرگان رود از کم آبی می‌نالند و محصولات آنها در حال تلف شدن است، ادامه داد: باید به روزی برسیم که کشاورز دیگر دغدغه آب نداشته باشد که بخشی از آن آزادسازی مناسب و به موقع آب پشت سدهاست.

شادمهر با انتقاد از برخی سیاست‌های مبتنی بر عدم رهاسازی آب سدها برای استفاده کشاورزان، گفت: اگر این اتفاق به درستی رخ ندهد به زودی اقتصاد منطقه فلج شده و همگی تحت پوشش کمیته امداد قرار خواهیم گرفت زیرا تولید ثروت در منطقه ما عمدتا از طریق کشاورزی صورت می‌پذیرد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گنبدکاووس گزارشی مبسوط وضعیت فعلی این شهرستان، وضعیت آب سدها و منابع آبی منطقه به نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول