اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کشف هزار و 100 میلیارد ریال سوءاستفاده مالی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل سازمان بازرسی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته در بازرسی ها هزار و 100 میلیارد ریال سوء جریان مالی کشف که 453 میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شده و مابقی در حال پیگیری است.

کشف هزار و 100 میلیارد ریال سوءاستفاده مالی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسن امامی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: اگر مطالبه گری در استان به حد مطلوب نرسد استان از رشد و توسعه عقب می‌ماند مردم باید شفافیت در دستگاه اجرایی را مطالبه و تصمیمات و عملکرد مسئولین را پیگیری کنند که در این راستا رسانه نیز تاثیر گذار خواهند بود.

امامی با بیان اینکه برای جلوگیری و مبارزه با پدیده شوم فساد در دستگاه‌های اداری بایستی عملکرد دستگاه‌های اجرایی شفاف‌سازی شود و به‌جای استفاده از ابزارهای سنتی با استفاده از فن‌آوری نوین و به‌کارگیری نظارت الکترونیکی، به‌صورت برخط، عملکرد دستگاه‌های اداری را رصد کرد.

وی افزود: امروز مقابله با فساد اولویت اصلی قوه قضاییه است که ما در سازمان بازرسی نیز تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم و مقابله با مفسدان انجام خواهیم داد.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته 110 مورد بازرسی توسط سازمان بازرسی استان انجام شده که 231 گزارش تولید و  از این تعداد 75 مورد گزارش اصلاحی صادر شده است که گزارش اصلاح ساختار منعکس شده و پیگیر اجرا آن هستیم.

وی افزود:  در این گزارش ها 893 پرونده اصلاح ساختار داشتیم، همچنین 119 گزارش تخلفاتی و 37 مود گزارش کیفری به هیات تخلفات اداری  ارسال شده و 560 نفر از کارکنان و مدیران دستگاه اجرایی  به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی و تعداد زیادی از پرونده ها رسیدگی و آرای مربوطه صادر شده است.

امام خاطرنشان کرد: سال گذشته در بازرسی ها هزار و 100 میلیارد ریال سوء جریان مالی کشف که  453 میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شده و مابقی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تصرفات غیر مجاز نیز گفت: در بازرسی های صورت گرفته 176 هکتار از اراضی که تصرف شده بود رفع تصرف شد  و تعدادی از پرونده ها در جریان رسیدگی است.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان در زمینه تخلفات در پروژه های عمرانی استان نیز گفت: در بازرسی های صورت گرفته سال قبل تعدادی از پروژه‌ها پیشرفت خوبی نداشت و محرز شد صورت وضعیت ها پرداخت شده اما کار اجرایی با میزان پرداختی مطابقت نداشته که اصلاح صورت وضعیت ها را خواستار شدیم به گونه ای که تنها در یک پرونده 19 میلیارد تومان صورت وضعیت بیشتر از میزان کار اصلی بود.

وی با اشاره به شناسایی آسیب های حوزه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: فرار مالیاتی و عدم پرداخت به موقع مطالبات مالیاتی از مودیان، بخشودگی های مالیاتی بدون مستندات و گاها خارج از قوانین و مقررات، قاچاق کالا و  واردات غیر مجاز  از مهمترین آسیب ها بوده است.

وی گفت:  از ظرفیت و پتانسیل منطقه آزاد چابهار در راستای توسعه و ارتقای شاخص های اقتصادی به خوبی استفاده نشده ما در تلاشیم تا از این ظرفیت نهایت استفاده صورت گیرد، همچنین از سواحل مکران که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که گنج پنهان است نیز به خوبی استفاده نشده  سازمان بازرسی در کنار دیگر سازمان های اجرایی به دنبال شناسایی راهکارها برا استفاده از ظرفیت ها است.

امامی بیان کرد: در حوزه بانک ها عدم وصول مطالبات بانکی و هزینه کرد و پرداخت اعتبارات را داریم که بسیاری از طرح ها غیر فعال هستند و اعتبارات برای امورات غیر مولد به کار گرفته شده است که نظارت بر هزینه کرد اعتبارات در برنامه قرار دارد.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در این خصوص بایستی نسبت به نظارت بر زیرمجموعه خود حساسیت بیشتری داشته باشند و با تقویت نهادهای نظارتی درون‌سازمانی خود از قبیل حراست‌ها و بازرسی‌ها، عملکرد و اقدامات زیرمجموعه خود را به‌موقع رصد کنند و با شناسایی ساختارها و بسترهای فسادزا، با اصلاح آن از بروز و ظهور هرگونه سوء جریانی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/75005

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول