اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دستگیری ۶۷۴ متهم قاچاق کالا و ارز در سمنان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان از کشف پنج هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق در این استان و دستگیری ۶۷۴ متهم خبر داد.

دستگیری ۶۷۴ متهم قاچاق کالا و ارز در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن اسلامی‌راد ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار کرد: از سوی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۹۸ اقداماتی نظیر برگزاری ۱۰۰ جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و کارگروه‌های تخصصی و کمیته‌های ذیل کمیسیون استان با تصویب ۶۰۵ مصوبه و برگزاری ۵۰ جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان‌ها با تصویب ۲۶۶ مصوبه انجام شده است.

وی بیان کرد: بیشتر مصوبات کمیسیون استان و شهرستان‌ها با نگاه پیشگیرانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی بوده و کمیسیون استان به‌منظور مقابله سامانمند و هدفمند با قاچاق، برنامه راهبردی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تهیه و اولویت‌هایی را برای آن‌ها تعیین کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اضافه کرد: با عنایت به موقعیت ویژه استان، در کشف اکثر کالاهای مکشوفه قاچاق از خودروهای عبوری و محورهای مواصلاتی، در سال ۱۳۹۸ سعی شده تا رویکرد مبارزه به سمت مبارزه اطلاعاتی و کشف کالاهایی باارزش ریالی بالا سوق داده شود.

اسلامی‌راد بیان کرد: کشف پنج هزار و 623 میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق توسط نیروی انتظامی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵.۳ درصد افزایش داشته و منجر به دستگیری ۶۷۴ متهم و تشکیل ۶۵۳ پرونده در مراجع رسیدگی‌کننده شده است.

وی بیان کرد: کشف بیش از 33 میلیارد و 989 میلیون ریال کالای قاچاق در سطح عرضه در قالب ۹۰۱ پرونده انجام شده که طی هشت هزار و 324 بازرسی صنفی و غیرصنفی صورت گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان بیان کرد: دو هزار و 451 بازرسی به‌صورت مشترک بوده که منجر به تشکیل ۱۶۰ پرونده به ارزش بیش از 24 میلیارد و 503 میلیون ریال شده است.

اسلامی‌راد بیان کرد: ۴۸ فقره پرونده توسط گمرک استان سمنان در خصوص قاچاق مشتقات فرآورده‌های نفتی (هیدروکربن) به ارزش بیش از 151 میلیارد و 490 میلیون ریال کشف و تشکیل شده و در مراجع رسیدگی‌کننده در حال بررسی است.

وی گفت: مجموع کشفیات نیروی انتظامی، گمرک و صمت استان در سال ۹۸ از 747 میلیارد و 802 میلیون ریال بوده که نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود هشت درصد کاهش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان ادامه داد: در جهت برخورد با کالاهای قاچاق، اقدامات اطلاعاتی سرلوحه کار قرار گرفته و با توجه به اقدامات اطلاعاتی، ۱۹ فقره پرونده بالای ۵۰۰ میلیون تومان با افزایش ۵۳۳ درصدی نسبت به سال ۹۷ و ۱۱۸ فقره بالای 100 میلیون تومان با افزایش ۸۴ درصدی نسبت به سال ۹۷ کشف و دو مورد باند متلاشی شده است.

اسلامی‌راد بیان کرد: در سال ۹۸ در زمینه کشف مسکرات، تجهیزات ماهواره، دارو، لوازم خانگی، تجهیزات رایانه‌ای، منسوجات، فلزات گرانبها، کالای دخانی، تجهیزات پزشکی، کود و سموم شیمیایی، دام سنگین، طیور زنده، نهاده‌های دامی و گوشتی و مواد خوراکی شاهد افزایش کشفیات بوده‌ایم.

وی بیان کرد: همچنین در زمینه اقلام ضد فرهنگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد محترقه، لوازم یدکی، ابزار آلات (دستی و برقی)، صوتی و تصویری، اسباب بازی، وسایل نقلیه، دام سبک، سوخت، میراث فرهنگی و فرآورده‌های جنگلی شاهد کاهش کشفیات هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان ادامه داد: درخصوص اقلام ضد فرهنگی، آرایشی و بهداشتی، صوتی و تصویری و اسباب بازی، وسایل نقلیه و دام سبک در تعداد کاهش و در ارزش ریالی افزایش داشته‌اند.

اسلامی‌راد بیان کرد: طبق اعلام تعزیرات حکومتی استان سمنان، تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده در سال ۹۸ برابر ۴۷۱ فقره بوده است که ۳۲۷ فقره به ارزش بیش از 295 میلیارد و 169 میلیون ریال محکومیت یافته و ۱۲۷ فقره به ارزش بیش از 195 میلیارد و 145 میلیون ریال برائت یافته است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، متخلفان در پرونده‌های موضوع قاچاق به پرداخت بیش از 396 میلیارد و 221 میلیون ریال جریمه محکوم شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان ادامه داد: تعداد انبارهای ثبت‌نام‌شده از ابتدای طرح تا پایان سال گذشته، 12 هزار و 476 مورد بوده که هفت هزار و 173 انبار در انتظار تأیید، یک هزار و 470 مورد تأیید و سه هزار و 833 واحد غیرفعال شده است.

اسلامی‌راد بیان کرد: ۲۸۴ انبار فعال استان سمنان، 21 هزار و یک مورد رسید و 41 هزار و 439 مورد حواله در سامانه ثبت شده است.

وی افزود: انبارهای ثبت‌شده شامل عمده و خرده‌فروشی اصناف چهار هزار و 246، واحدهای کشاورزی چهار هزار و 632، معدن ۳۸۱، واحدهای صنعتی یک هزار و 382، انبارها و مراکز نگهداری کالا یک هزار و 770 و واحدهای بهداشتی و درمانی ۶۵ باب بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان ادامه داد: برگزاری دو هزار و 126 مورد بازدید از واحدهای صنعتی و کشاورزی (مصرف‌کنندگان عمده) و هشت هزار و 442 بازدید از مجاری عرضه انجام شده که منجر به کشف 173 هزار و 80 لیتر فرآورده‌های نفتی عرضه خارج شبکه و بیش از ۶۰ عدد کارت سوخت که مورد سوءاستفاده شده است.

اسلامی‌راد اضافه کرد: مبارزه با قاچاق در فضای مجازی و شناسایی فروشگاه‌های اینترنتی و واحدهای عرضه غیرحضوری کالا در استان و شهرستان‌ها و نظارت بر فعالیت‌های آنان با همکاری واحدهای ذی‌ربط صورت گرفته است.

وی از پخش 6 هزار و 874 دقیقه برنامه تلویزیونی، سه هزار و 850 دقیقه برنامه رادیویی و ۶۷۰ دقیقه برنامه خبری در صداوسیمای مرکز سمنان خبر داد و گفت: توفیق و برگزیده شدن برنامه‌های صداوسیما با محوریت مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کالای ایرانی در چهارمین جشنواره رادیو و تلویزیونی مراکز استان‌ها در چهار بخش رخ داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان از آماده سازی سریال قطعه گمشده با محور مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کالای ملی و خسارت‌های کالاهای قاچاق بر تولید و اقتصاد و پخش از شبکه سراسری شما در ۱۳ قسمت خبر داد.

اسلامی‌راد گفت: به‌کارگیری ظرفیت تبلیغاتی دستگاه‌های عضو جهت انجام اقدامات فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی از جمله نصب بنر، استند، تهیه و توزیع بروشور، تراکت و پمفلت آموزشی، ارسال پیامک، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، سمن‌ها، هیئت‌های ورزشی و ...، استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در سربرگ نامه‌های اداری، استفاده از تلویزیون‌های شهری، استفاده از فضاهای مجازی و سایت‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌های استانی و ... نیز انجام شده است.

وی از برگزاری ۱۴۷ مورد کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف برای جامعه هدف و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو کمیسیون، کارگروه‌ها و حتی دستگاه‌های غیرعضو که ظرفیت‌هایی برای مباحث مختلف و مرتبط با اهداف عالی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را دارند، به‌ویژه تشکل‌های مردم نهاد و سازمان‌های مردمی خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان ادامه داد: انعقاد ۶ مورد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌هایی که می‌توانند در امر مبارزه با قاچاق کمیسیون استان را یاری کنند، انجام شده است.

اسلامی‌راد به یک مرحله امحای انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع سیگار، داروهای دامی تاریخ گذشته و ... به ارزش بیش از هفت میلیارد و 189 میلیون ریال اشاره کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص شیوه نامه اختصاصی حمل‌ونقل و نگهداری دام زنده در استان در سال ۱۳۹۸ گفت: ۳۲ پرونده مربوط به یک هزار و 93 رأس از انواع دام زنده به ارزش بیش از 25 میلیارد و 726 میلیون ریال در تعزیرات حکومتی استان بررسی و پیگیری شده است که ۳۰ پرونده حکم صادر شده و متخلفان به جزای نقدی محکوم شده‌اند.

اسلامی‌راد بیان کرد: درخصوص دام سبک، 328 هزار و 500 پلاک توسط دستگاه‌های اجرایی و اتحادیه‌های مربوطه خریداری شده است که 299 هزار و 183 پلاک در سامانه هویت گذاری دام ثبت‌شده است و 115 هزار و 137 پلاک روی گوش دام‌ها نصب شده است.

وی بیان کرد: درخصوص دام سنگین نیز 39 هزار پلاک خریداری شده که از این تعداد، 12 هزار و 519 پلاک در سامانه هویت گذاری دام ثبت و 11 هزار و 383 پلاک روی گوش دام‌ها نصب شده است.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول