اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تجلیل از 380 خادم امامزاده در دهه کرامت مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: امسال در سراسر استان در روز گرامیداشت امامزادگان از 380 خادم و هیأت امنای بقاع متبرکه مازندران تجلیل شد.

تجلیل از 380 خادم امامزاده در دهه کرامت مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام حیدری دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز امامزادگان و تجلیل از خادمین در گلوگاه که با حضور مسؤولان شهرستانی و خادمین امامزادگان این شهرستان برگزار شد به حضور یک هزار و 362 امامزاده در سطح استان مازندران اشاره کرد و افزود: ما ولایتمداری خود را مدیون امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم.

وی با بیان اینکه بنای ۲۷۰ امامزاده در استان در حال ساخت و ساز است، خاطرنشان کرد: امامزادگان مازندران نگین دیار علویان و ظرفیت بسیار مهمی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه امسال در سراسر استان مازندران در روز گرامیداشت امامزادگان از 380 خادم و هیأت امنای بقاع متبرکه تجلیل شد، بیان کرد: پروژه‌های عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان اکثرا توسط نذورات مردمی، خیرین و اوقاف در حال انجام است.

حیدری افزود: نذورات هر امامزاده تماما در همان امامزاده هزینه خواهد شد، این درآمدها در راستای سرفصل‌های عمرانی، مدیریتی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بیشتر امامزادگان مازندران از نوادگان امام موسی کاظم(ع) و امام سجاد(ع) هستند، خاطرنشان کرد: استان مازندران بیشترین اماکن متبرکه را دارد و امامزادگان یکی از مولفه های تاثیرگذار در نشر و انتقال مکتب بزرگ تشیع هستند.

در ادامه حجت‌الاسلام میراحمدی امام جمعه شهرستان گلوگاه نیز با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: باید به سادات احترام بگذاریم و احترامشان را نگهداریم، سادات ریشه در پیغمبر دارند و از ذریه ایشان هستند.

وی با بیان اینکه سادات مورد ظلم بنی‌امیه و  بنی‌عباس قرار گرفتند و بی‌احترامی دیدند، خاطرنشان کرد: داعشی‌ها هم مانند بنی امیه و بنی‌عباس سیدها را تکه تکه کردند، به سادات و امامزاده‌ها احترام کنید که به شما اجر می‌دهند.

امام جمعه شهرستان گلوگاه با بیان اینکه روز گرامیداشت امامزادگان بسیار مهم است، بیان کرد: ما هرچه داریم از اهل بیت داریم، اگر ائمه نبودند معلوم نبود ما چگونه بودیم، اهل بیت بزرگترین حق را به گردن ما دارند و آن هدایت ما است.

میراحمدی با بیان اینکه امامزادگان دست ما را گرفتند و ما را هدایت کردند، افزود: اگر چه امامزادگان از ما چیزی نمی‌خواهند اما ما باید اجر آموزگار خود را بپردازیم و امامزاده‌ها را احترام و زیارت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید با قرآن و اهل بیت آشنا شویم، یادآور شد: قرآن، تکامل، نورانیت، هدایت و معنویت می‌آورد و هیچ لذتی بالاتر از ارتباط با اهل بیت و قرآن نیست.

انتهای پیام/86041/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول