اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بروکراسی اداری و تعدد قوانین منجر به فساد شده است/ مجلس ورود کند

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی اداری، تعدد قوانین و عدم شفافیت مهم ترین موانع مقابله با فساد در کشور است.

بروکراسی اداری و تعدد قوانین منجر به فساد شده است/ مجلس ورود کند

حسن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رزن با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با فساد و قطع ریشه آن اظهار کرد: همواره مواضع رهبری هوشمنده، بجا و حکیمانه بوده که بنده به عنوان نماینده مردم رزن و درگزین از توجه ویژه ایشان به مقابله با فساد تشکر می‌کنم.

وی گفت: در راستای مبارزه با فساد با موانع بسیاری مواجه هستیم که تا زمانی که این موانع در دستگاه‌های اجرایی، قضایی و خود مجلس برطرف نشود مبارزه با مفاسد و مفسدان اقتصادی به سختی انجام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس یکی از موانع بسیار اساسی در راه مبارزه با فساد را بروکراسی پیچیده اداری دانست و افزود: این اتفاق باعث شده مردم نسبت به قوانین اطلاعات کافی نداشته باشند.

وی ادامه داد: عدم اطلاع مردم از قوانین موجب سوء استفاده برخی از کارشناسان و مسئولین شده که این امر فساد اداری را در کشور رواج داده است.

لطفی اظهار کرد: وقتی فساد اداری در یک دستگاه نهادینه شود به دنبال آن فساد اقتصادی هم رخ خواهد داد پس ما در راستای عمل به فرمایش رهبری در وهله اول باید بروکراسی اداری را از سر راه توسعه کشور برداریم.

وی تعدد قوانین در کشور را از دیگر موانع مقابله با فساد عنوان کرد و گفت: در کشوری که تعدد قوانین زیاد باشد به دنبال آن بی‌عدالتی هم ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس ادامه داد: وظیفه مجلس است که نسبت به کاهش تعدد قوانین در کشور اقدام کند که امیدواریم مجلس یازدهم نسبت به کاهش و تغییر قوانین در کشور اقدام کند تا بتوانیم ریشه فساد مالی و اقتصادی را از مجرای قانون حل کنیم.

وی عدم شفافیت را از دیگر موانع مقابله با فساد دانست و گفت: متاسفانه شفافیت مالی در کشور از سوی بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد و عدم شفافیت در دستگاه‌های اقتصادی باعث بروز فساد شده است.

 لطفی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه ماده ۲۹ در رابطه با شفافیت پرداخت حقوق و دستمزد اشاره شده و باید مجلس با نظارتی که انجام می‌دهد این قانون را به مرحله اجرا برساند.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: رفع این موانع می‌تواند کشور را از فساد نجات دهد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۹/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول