اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بهره‌برداری از فاز نخست آزادراه خرم‌آباد-بروجرد-اراک در سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر آزادراه خرم آباد، بروجرد، اراک برای بهره‌برداری پیشرفت 82 درصدی دارد و در صورت تأمین 250 میلیارد تومان، پروژه برای امسال تا بخش بروجرد به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از فاز نخست آزادراه خرم‌آباد-بروجرد-اراک در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، خیراله خادمی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی در حال برگزاری است، در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن دورود، خرم‌آباد، اندیمشک اظهار کرد: بخشی از مطالبات پیمانکار و تملک اراضی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه اعتبار کامل پروژه تخصیص داده شده، اما این میزان پائین است و از این رو امسال مقرر شد که از طریق اوراق مشارکت به این پروژه کمک شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه برای پروژه راه‌آهن دورود، خرم‌آباد، 120 میلیارد تومان را از طریق اوراق مشارکت پیشنهاد دادیم، افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور نیز این پیشنهاد را پذیرفته و پروژه را در ردیف پروژه‌های مشارکتی قرار داده است.

خادمی همچنین در خصوص آزادراه خرم‌آباد، بروجرد، اراک افزود: این پروژه در کنار 5 پروژه قابل بهره‌برداری در سال 99 قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 60 میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده که برای خرید قیر مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 250 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیاز است، گفت: پیشنهاد می شود این مبلغ باقی‌مانده از سهم دولت از طریق فروش اسناد خزانه و اوراق مشارکت تأمین شود.

خادمی تصریح کرد: در حال حاضر آزادراه خرم آباد، بروجرد، اراک برای بهره‌برداری پیشرفت 82 درصدی دارد و در صورت تأمین 250 میلیارد تومان، پروژه برای امسال تا بخش بروجرد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اتصال پلدختر به آزادراه خرم‌زال، خاطرنشان کرد: ردیف اعتباری این طرح کم بوده و نیازمند تقویت اعتبار است، ضمن اینکه بایستی مطالعات توجیهی فنی و اقتصادی آن نیز انجام شود.

انتهای پیام/85018/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول